9 Nisan 2013 Salı

Siz Allah'ın Hangi İsmini Taşıyorsunuz?



Selamün Aleyküm

Hayırlı akşamlar dilerim.

Dün büyük görümcem akşam sohbetine gidecekmiş beni de davet eti sağ olsun bende gideyim dedim her zaman dünya işi olmaz.

Çok güzel bir kursu tertemiz kocaman talebelerin ve hocaların  hepsi misafirperverdi Allah razı olsun kendilerinden.

Sohbet veren Hoca Risale-Nurda 24 söz-sözleri açıkladı. Tabi uzun ve detaylı bir şekilde. Bazen bazı sohbetleri anlayamıyor kavrayamıyorum ama bu hocanın anlatımı güzeldi sade ve anlaşılırdı.

Hayvanlarda Allah'ın bir ismi tecelli edermiş mesela kediler miavlarken aslında «Ya Rahîm» diye Allahı zikir edermiş çok dikkatli dinlenirse duyulurmuş. İnsanlarda 99 isimde tecelli edermiş ama insanlarda bir ismi kişiden kişiye farklı tecelli edermiş yanı 99 isimden biri insanların en belirgin özeliği olurmuş. Bu konu çok dikkati mi çekti. Sohbet bitince Hoca hanıma bu özelliği veya özellikleri kişi kendisi anlayabilirim dedim Tabi insan kendisini tanıyor ve çözmüşse anlar dedi.

Sohbetten sonra iki kocaman sofra kuruldu çay ile bir güzel ikramlıklar vardı.Tabi ki ben çantamda azığımı getirmiştim:) kendi diyet çerezlerimden yedim o güzel sofradan sadece buharda sebze vardı onu yedim onun dışındakilere elime sürmedim bir yerden sonra bağışıklık kazanıyor insan :) bir ikide fıstık yedim o kadar. Bir yandan çay içim bir yandan sofra başında sohbet devam etti zaman nasıl geçti anlamadım çok sevdim çok güzel bir ortamdı inşallah gene gitmek nasip olur görümcecikten Allah razı olsun :)

Sohbet güzeldi ama dönüş yolunda çok üzüntülü idim nasip her şey bir sınav zorda olsa başarmaya çalışıyor nefsime yenik düşmemek için çabalıyorum. Eve gelince tekrar bütün Esmaül Hüsna'yi okudum kendi özelliğimi bulmaya çalıştım ama pek başarılı olmadım :))

9 yorum:

  1. gercekten cok güzel bir konuya deyinilmis bu sohbetde bende merak ettim acaba Rabbimin hangi isminin özelliklerini tasiyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eminim en güzel sıfatlarından vardır sende bulman dileği ile inşallah

      Sil
  2. bende merak ettim şimdi bunu bilmiyordum.ama öyle bir şeyi anlamak her kula nasip olurmu acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. insan kendini çok iyi tanırsa anlarmış inşallah bizler de anlamak nasip olur:)

      Sil
  3. Bende çok merak ettim Allah'ım bizi hiçbir zaman yanlız bırakmadığını bırakmiycağını ne güzel göstermiş bizlere ama bizler dünya işlerine dalıyoruz bazen hep iyi Allah yolunda giden insanlardan oluruz inşallah :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amin canım inşallah senin bakış açında çok güzel çok doğru hiç birzaman yalnız değiliz

      Sil
  4. evet köpeklerinde zikir yaptığını duymuştum...
    Allah ın ismini seslendiğini...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. her canlı zikir edermiş canım :)

      Sil
  5. İnsanın boşluklara düşmemesi için bu sohbetler çok iyi oluyor. Rabbim hepsinden razı olsun..

    YanıtlaSil

bir hesabınız olmasa da Anonim olarak fikirlerinizi paylaşabilirsiniz.

Yorumunuz için Teşekkür ederim.