8 Nisan 2013 Pazartesi

Teras ve Mangal Keyfi

Selamün Aleyküm

Cumartesi günü iş çıkışı hadi size bir mangal yapayım hava da güzel üst kata oturan Kayın validem teras sezonunu da açmış :)

Bizim evde mangalı eşim yapmaz :) ya ben yaparım ya Kayınvalidem uğraşır. Bekarken de genel de Annem yapardı ailecek seviyoruz sanırım. Aslında ateş yakmayı çok severim ama çalışınca anca hafta sonları oda kendimi iyi his edersem çünkü cumartesi de çalışınca insanın bir günü olur bazen sadece dinlenmek istiyor bazen ev işleri oluyor bazen de ailesini mutlu etmek istiyor :) yanu pazar günleri ruh halime göre değişken geçiyor bu hafta evde pineklemece ve aile ile vakit geçirme günü idi.

Biz bize olduk mu kendim mangalı yapmayı seviyorum misafirlerimiz olduğunda hem sofra, ev ve misafirlerle ilgilenmek gerektiğinden mangalın başına geçmeyi çok sevmiyorum.

İki görümcem bir kaynım birde Kayınvalidem'le 6 kişilik çekirdek bir aileyiz etten çok tavuk seviyoruz bence mangalda en güzel ya sucuk oluyor yada tavuk.

Mangaldan bir iki saat önce özel bir sos hazırladım tavuğa.

 1 kaşık Kayınvalidemin yaptığı biber salçası, 1 kaşık yoğurt, 1 çay kaşığı kadar taze zencefil rendesi, 5-6 tane diş sarımsak, tuz, bir miktar karabiber. 


  Malzemeleri karıştırıp tavuğu sosla iyice karıştırdım.


Kapağını kapatıp 3 saat kadar buz dolapta dinlenmeye bıraktım.

 Akşam üstü saat 6 gibi çatı katındaki boş dairede mangal ateşimizi yaktık sadece odun ateşi yaptım bu sefer kömür kullanmadım.


Kayın validemin terası çok güzel manzarası yok ama oturması çok keyifli nerede ise bütün yazı burada geçiriyorlar. Sahile gidip mangal yapmaktansa bence bu terasta oturmak daha keyifli. :)


Ateş hazır olana kadar yer soframızı kurduk salatamızı hazırladık mangal dışında sadece salata vardı oda yeti zaten:).


 Ailecek mangalı beğendiler sosu tam kıvamında olmuştu ne acı ne tuzlu :) Etlerde iyi pişmişti seviyorum aileme mangal yapmayı:)))
Allah herkese bu güzellikleri ailesi ile yaşamayı nasip etsin beraber huzur ile yiyebilmeyi bu nimetleri bulabilmeyi nasip etsin çok şükür Allah bize nasip eti bizde ailemizle güzel bir pazar günü paylaşa bildik. 


Tabi sonra sağlıklı pastamda da çayın yanında afiyetle yendi



10 yorum:

  1. kayınvalidenin terasını çok beğendim :)
    bende olsam hiç içeri girmem :)
    ohhh mis gibi valla :)
    mangalı bende çok severim :)
    ama ben mangalda, bonfile et, köfte, ve tavuk pirzola yerim :)

    afiyetler olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağol canım gel beraber olsun inşallah bir gün :))

      Sil
  2. amin gülihancım ne güzel marifetli bi gelinim var diyordur kayınvalidem ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağol canım Allah razı olsun kayınvalidem çok iyi bir insan bunu gerçekten gönülden söylüyorum

      Sil
  3. Kayınvalidenin terası çok hoşuma gitti.mangal muhteşem sofra muhteşem.daha ne olsun.becerikli gelin.eline sağlık.afiyetler olsun.bu arada pastada muhteşem

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razı olsun öyle bişeyler yapmaya çalışıyoruz beğenmenize sevindim:)

      Sil
  4. Ne güzel bizim de bir terasımız var.
    Ne guzel olmuş afiyetler olsun.....

    YanıtlaSil
  5. Allah ağzınızın tadını bozmasın canım çok güzel bir ortam. Bizim evinde terası var, bak kanepeler ne iyi olmuş.. eşime söylüyorum "her yeri kanepeylemi dolduracağız" diyor. :) Benim hoşuma gitti yaza bir şeyler yapmalı sağ olusak hayırlısı ile bakalım. Allah'a emanet ol canım teşekkür ederim palaşımın için. :)

    YanıtlaSil
  6. Mnagal sizde erken başlamış, darısı bize inşallah..
    Pastan da çok güzel görünüyor, en sağlıklısından, ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil

bir hesabınız olmasa da Anonim olarak fikirlerinizi paylaşabilirsiniz.

Yorumunuz için Teşekkür ederim.