2 Nisan 2013 Salı

Gönül Taneleri



Selamün Aleyküm

Ev, Evlilik, Evlenmek

Ne güzel telaşlardır ruh eşini bulduğun bir insanla aynı yuvayı paylaşmak tarifsiz bir heyecan ve mutluluktur. Ben den çıkıp biz olmak için atılan ilk adımlar nasıl heyecan vermez insana:).

Eşimle rastlantılar sonucu tanıştık. Eşimin arkadaşı ile benim arkadaşım evlendi bizde bu vesile ile tanışmış olduk. Ben yurt dışın da idim oda burada. Kısmet işte bir Haziran gününde yüz yüze bir iki saat görüşme imkanımız olmuştu. Ertesi gün Evlilik teklifi ile niyetimize ilk adımı atmış olduk:).

Eşim sadece Allah rızası peşinde bir insan olması onunla evlenmem için bana yeterli olan yegane özelikti. Allah çok şükür nasıl diledi isem aynen o niyette bir evliliğim oldu. Eşimi ikinci görüşümde evli idik:). Tabi bu arada Ailelerin tanışması rızalarının olması 2 seneyi buldu.

Evliliğin ilk yıllarında çok sorunlarımız sıkıntılarımız oldu. Benim uzaklardan gelmem, ailemi çaktırmasam da çok özlemem, iki insanın farklı yaşam tarzları, birbirimizin huylarına alışma, yeni huylar keşfetme:) ve en büyük düşman olan Nefise uyup ama 'ben haklıyım' davası. Evlenmeden ne kadar kitap okusanız da, büyüklerinizi dinleseniz de veya evet artık çok bilgiliyim evlilik neymiş çözdüm fikrini benimseseniz de o evin içinde iki dünya bir araya gelip yaşamaya başladı mı işte o zaman evliliğin nasıl bir şey olduğunu öğrenmeye en alt seviyeden başlıyorsunuz.

Hiç pembe panjuru olan bir ev hayal etmedim:). Hata evlendiğimde yaşayacağım evi, mobilyaları ve aksesuarları hiç düşlemedim. Herkes farklı yaratılmış farklı fitratlardadır ya benim fitratım da sadeliğe meyil etmiş. Şaşalı şeylerden pek hoşlanmam. Yalnız alınan eşya çok kıymet veririm. Mezara kadar benle beraber olsun isterim. Hiçbir eşyayı hor kullanamam, yıpratamam, eskitemem canları acırmış gibi gelir bana aşırı derecede eşyam yoktur ama olanı da kollamayı çok severim.

Eşyalar için hiç sıkıntıya girmedik eşimde bende bu konuda çok üstünde durmadık.Tabi ki cici çeyizlerim, yeni eşyalarım oldu hata özenle de seçildi ama ayrıntılara fazla takılmadım çok uğraşmadım. Evlenmek üzere iken bin bir türlü sıkıntı çıkıyor, oluyor bir şeyler ama çok şükür eşimle benim aramda mal hiç bir zaman ön planda olmadı. Böyle şeyleri önemsemediğim için bazen hor görüldüğüm bile oldu :) Yadırgadığım da oldu.

resim alıntdır

Annem sürekli olarak 'Sakın nişanlını bunaltma, eşyalar için ısrarcı olma unutmak ki düğün dernek her şey bitince o ev de borçlarınız ile beraber sadece siz olacaksınız el alem sizle beraber yaşanamayacak'  dedi Anneciğim kulakları çınlasın:) tabi ki aileler düğünlerde en büyük destekçiler ama benim Eşim ailesine yük olmayıp her şeyi kendi karşıladı. O zamanlar Mutfak ve Ev Dekorasyonu yaptığı için evin bütün mobilyaları kendi yapımı idi Allah kendisinden razı olsun inşallah.

Gelin görün ki benim için çok önemli olmayan eşyalar insanlar için önemli olunca 'aaa böyle olmaz, bedavaya gelin alıyorsunuz!' cümleleri ne kadar da yıpratıcı idi. Sırf bu cahilce cümlelerin yüzünden istemediğim halede nefsime yenik düşüp de olsun dediğim az da olsa lüzumsuz  hareketlerim maalesef oldu.

Düğün biti evli evine köylü köyüne döndü Anneciğimin dediği sözlere sıra geldi. Ama bizim çok şükür sadece el alem ne der diye girdiğimiz bir borç yoktu.

Canım evimi sular bastı, beyaz eşyalar bozuldu, mobilyalarımız şişti, evimiz bir türlü ısınmadı ve biz bunlar için hiç mutsuz olmadık. Sadece eve gelen misafirlerin üşümesi beni birazcik mutsuz ederdi yada bazen bazı insanların bir türlü evinizi bitiremediniz hep yarım demeleri çok beli etmek istemesem de gönlümü kırdı. Biz bu hali ile mutlu iken gücümüz buna yeterken neden insanlar bunu hor görür. Her anımız mükemmel olmuyor nefis bazen bunu kabul etmese de 'Cennet bu dünya da değil' bunu unutuyor insan. Evimizde sorunlarımız vardı tabi ama yaşantımızda Allah şükür hiçbir eksiklik yoktu kendi yağımız bize yetiyordu:). İyi kötü kira ödemiyorduk.Ve zaten şuan evimin bir cici kitaplık dışında Allah şükür hiç bir eksiği yok Mayıs ayında 4 senemizi geride bırakacağız :).

Bunca olumsuzluklara rağmen eşim bir yan daireye taşınalım dediğinde ben hüngür hüngür ağlamıştım çünkü o ev benim emeğim onun emeği sıfırdan inşaat iken ne emeklerle yaptı orayı, gönlüm olsun diye ben bunları beğendim tamam desem de gel şuara ya da bakalım diye nerelere götürdü kendisi benden çok bile özenmiştir. Allahtan ben fazlası ile üzülüp gitmek istemeyince Eşim de vazgeçti.

Evinin içi dayalı döşeli olsa da kalbin kanat ile dayalı döşeli değilse mutluluk o eve nasıl uğrasın?

İnce ayrıntıları küçücük mutlulukları bulup sana sunabilen insanları daima çok sevmişimdir. Kanaat her şeyde var olması gereken güzel bir sıfat tabi ki halen zaman, bekleme ve insan ilişkilerinde kanat edemediğim doğrudur öğreniyorum zamanla büyüyorum... Her gün farklı bir kötü özeliliği düzeltmek için çabalıyorum kendimi tedavi etmeye çalışıyorum.

Evet hiç ev hayali kurmamıştım ama bir araba hayali kurmuştum 4 tekerleği olan beni taşısın yeter modellerinde hayal etim:). Belki de yaşantımda tek özendiğim dilediğim lüx hayalimdir.Arabamla çocuklarımı gezdirdiğimi eğlendiğimizi hayal etmişimdir. Gezmek farklı yerleri gözlerimden, hayallerime, hafızama kazımak için iyice ezberlerim gezdiğim yerlerin kokusunu içime çekerim daha sonra bir yerde aynı kokuyu hissedince hatıralarımı canladırmak için derinlere saklarım.Gün gelir Allah hayırlı evlatlar nasip ederse bu hayalimi gerçekleştiririm inşallah.

Ha birde bu aralar mini minacik bir karavan hayali sardı.:)


Gökhan Türkmen - Bitmesin klibini gördüm ne şeker ne tatlı bir karavan o öyle tam benim ruhum laik minacik

dünyayı gezmelik bir hayal işte:).


Her şey yeni iken, iki yeni tazecik insanın bir evde buluşması, yaşaması ne kadarda heyecanlı ve güzel bir olay  bunun tadını çıkarmak varken mutluluğunu hissetmek varken malın mülkün, illa olsun, olmazsa el alem nederin ne anlamı var! Şimdiki aklım o zaman olsa idi takıldığım saçma sapan ayrıntıların yerine o anların tadını çıkarırdım ama insan bilemiyor yaşamayınca bilemiyor genede en zor en sıkıntılı zamanlarda güzel öğütler güzel sözler gelir insanın aklına bazen.

Kıyamette “Şükredenler gelsin!” diye seslenilir. Onlar bir bayrak altında Cennete girer. Bunlar, darlık ve genişlikte, her hâl-ü kârda Allahü teâlâya şükredenlerdir.) [İ.Gazali]

19 yorum:

  1. hikayen hikayeme çok benziyor çok içten dökülmüş yazdıkların sayfaya okurken beni anlatıyordun sanki.öyle ki bende eşimle dini nikahımız sırasında benden mehir olarak bi rakam söylememi istediler ben istemiyorum diye ısrar etmiştim ama mecburi olduğu üzre bende küçük bi vosvos olsun demiştim:)evinin acı bir doğal felakete kapılmasına çok üzüldüm gülihancım Rabbim bir daha yaşatmasın ama bu ayet bizi ayakta tutmak için yeter artar bile diye düşünüyorum eminim sende aynısını düşünmüşsündür ' her nefis ölümü tadıcıdır biz sizi şerlede hayırlada deneyerek imtihan ediyoruz ve siz bize döndürüleceksiniz (21/35) sevgilerle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İçtenliğim sizlere yansıtabilmişsem ne mutlu bana :) Evet arkadaşım dünya imtihan yeri Bir güzel ayet daha var bunla ilgili

      “Andolsun biz sizi biraz korku, biraz açlık, biraz da mallardan, canlardan ve ürünlerden eksiltme ile imtihan edeceğiz. Müjdele o sabredenleri!”

      inşallah bizler sabır edenlerden olabiliriz. Canıma geleceğine malıma demişler ben sağlıklı huzurlu olayımda mallarım feda olsun Allah razı olsun güzel yorumun beni çok çok çok mutlu eti:)

      Sil
    2. ne demek :)senin de güzel paylaşımların beni hep mutlu ediyor:)

      Sil
  2. ne güzel yazmışsınız,keyifle okudum:)
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razı olsun çok memnun oldum okumanıza :)

      Sil
  3. Çok şükür ikinizde bilinçli ve Allah rızasını uman insanlarmışsınız ki zorluklara, sıkıntılara beraber göğüs gelmişsiniz.

    Rabbim rızasını hiç bir zaman unutturmasın günleriniz güzel, iki dünyanız cennet olsun inşaALLAH.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin canım aminnn cümlemizle inşallah bunu bir tek mal mülk de değilde karşılıklı ilişkilerde de hatırlamayı uygulamayı nasip etsin Allah razı olsun güzel duan güzel yorumun için

      Sil
  4. Allah öbür dünyanı cennet etsinn emii :)
    Eşyalar önemli değil aama nefsimiz bizi bizden alıyor :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amiin canim cümlemizin inşallah hep beraber ahiret arkadaşı olabilelim inşallah
      Evet başa bela bir Nefis var sorma bazen kapılıp gidiyor insan Allah kimseyi şaşırtmasın inşallah

      Sil
  5. Evinin içi dayalı döşeli olsa da kalbin kanat ile dayalı döşeli değilse mutluluk o eve nasıl uğrasın? bu söze bayıldım hemen ezberlemem lazım:) Sevgi her türlü zorluğun üstesinden geliyor gerçekten

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)))) Allah razı olsun ezberlemeye değer görmeniz beni çoook çoook mutlu eti

      Sil
  6. 2 oda 1 salon evde, koltuklarının hiçbiri takım olmayan, parça parça zamanla tamamlanmış,"ya bu evinde burası neden böyle?" dediğim anlarda evlilik hazırlıklarımızdaki o eksik ve parasız zamanları aklına getirip şükreden bir insan olarak Gülihancım, emin ol sabrımız bize bir gün bir sürü mutlulukla geri dönecek. Ben inanıyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. maşallah nerelerden nereler :)) Allah dışar da ailesi evi yurdu olmayanlara sabır versin bizimki ne ki çok şükür.

      Sil
  7. canım çok güzel anlatmışsın.tamam eşyada önemli ama hiç bir şey karı kocanın arasındaki sevgi ve muhabbetten önemli değil.sen zaten bunun farkına varmışsın.inşaallah bir yastıkta yaşlanın.sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amin Allah razı olsun canım cümlemiz inşalllah

      Sil
  8. Rabbim yuvanizda huzuru bereketi daim etsin,
    Hayallerin gercek olsun insallah ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amin cümlemizin inşallah canım benim

      Sil
  9. bedavaya gelin gitmek, an itibariyle en çok duyduğum şey. yazının çıktısını alıp bu konuda yorum yapan eşe dosta gözüne soka soka dağıtmak istedim. al oku da insanlık gör diyerek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razı olsun :)))) üzme tatlı canını insanlar hiç susmaz bekarsın evlensene evlenirsin çocuk hanı çocuk olur hanı ıkıncı ıkıncı olur hani üçüncü oda olur aaaa bu kadar çok çocuk ne gerek var ya derler :)))) canım benim mutluluğunu hiç bir söz bozamasın inşallah

      Sil

bir hesabınız olmasa da Anonim olarak fikirlerinizi paylaşabilirsiniz.

Yorumunuz için Teşekkür ederim.