18 Mart 2013 Pazartesi



Selamün Aleyküm

Blogger arkadaşlarımın paylaşımlarına bakarken Sade Heceler adlı arkadaşımızın yazısı ilgimi çekti. Kendisinden Allah razı olsun bazı şeyleri bazı güzel duyguları anımsattı bana.

Blogger yazmaya diyetime destek olsun benim gibi bu konuda oldukça zorlanan insancıklara mutluluk versin azim kaynağı olsun diye başlamıştım.

Tabi bir teknoloji sevdamda mevcut güzel şeyleri, üzüntünü, sıkıntını, sevincini ve deneyimlerini insanlarla paylaşmak bunu yazılarınla yapmak belki de çocukluğumdan kalma yazı yazma sevdamdandır. Kendimi sözlü şekilde pek ifade edemeyen tiplerdenim maalesef!

Blogum gün geçtikçe benimle beraber büyüyor, farklılaşıyor, değişiyor ve öğreniyor. Tabi bunun yansımalarım sizlerde okumaktasınız.

Sade heceler adlı arkadaşımızın yazısını okuyunca bu son günlerde çok düşündüğüm ve hatırladığım bir konu tekrar canlandı içimde Eş, eş olmak ve bunu başarmak.



Herkes evliliğine bir umut bir hevesle başlar.  Her şey filmlerdeki gibi olacak sanır ya hani şu pembe panjurlu evler filan :)) güzel hayallerdir. Ama kimse evliliğinde sorun yaşayacağını hayal etmez yada ben hiç kimseden bunu duymadım.

Evliliğin benden çıkıp biz olduğunu hata bizden çıkıp o demenin olduğunu bazen geç anlıyor insan.

Bu sene evleneli tam 4 sene olacak şuan şaka gibi geliyor 4 koca sene nasıl geçti bilmem.

İlk günlerin heyecanını hala hatırlıyorum sevincini mutlululuğunu ve sonra sıkıntılar çıktığında şimdi anladığım bir gerçeği fark ediyorum inatlık evet tek kelime ile özetlenebilecek ruh halim inatlık. Ama ben haklıyım ve hakkımı istiyorum inatlığı.

Maalesef ben hemen biz olmayı öğrenemedim çoğu zaman haklı iken davranışlarımdan dolayı haksız duruma düştüğümü çok geç anladım. Daima haklının hakkı verilsin fikrim yüzünden bazen yanlışa anlaşıldım.

Evet haklının hakkı hemen verilsin ama o an bunu görmeye anlamaya müsait değilse hakkında elinden gidebilir.

Sana nasıl ne şekilde davranılmasını istiyorsa insan gerçekten de karşındakine de sabırla güzellikle gözüne sokmadan 'bak sen yapmadın ama ben yaptım' dercesine hareket etmeden yapabilmeli.

Bazen bunu halen başaramadığım bir gerçek. Kadın fıtratı her an her şeyi unutmamacasına kayıt eder. Ah benim güzel kafam bazen unutsa da rahat etsem :).

Bazen her şeyi hatırlanmamalı insan her şeyi konuşmamalı kısmet, nasip deyip yola devam edebilmeli.

Ben mizaç olarak biraz sert karakterli bir insanım aslında çok kırılgan ve hemen küsen bir ruhum olduğundan kendimi sert karakterim ile korumaya alırım kendimi üzmek istemem üzülürsem çok çabuk dibe vururum ve dünyanın 7 harikası önüme serilse mutlu olamam.

Ah bacılarım evlenecek olan güzel kardeşlerim benim ne çok şey demek isterdim sizlere günlerdir bunu düşünüyorum 'ne cahilmişim' evet bunu kabul ediyorum görememişim hatalarımı davranışlarımı bilememişim Allah rızası için çabalamanın güzel tadını unutmuşum.

Allah korkusundan ve Allah sevgisinden başka bir birikimi olmayan Eşimin Allah rızası için katlanabilmeyi, zor zamanlarda bile sabır edebilmeyi maalesef bazen ben ben ben derken unutmuşum.

Bana her kötü davranışa ben de küçükte olsa öç almak psikolojisi içinde hareket etmişim geç fark ettim.

Bir gün inatlığı bir kenara bırakıp Allah rızası için sırf bunun için haklı iken bile hakkımdan vazgeçip aynen harfi harfiyen bana nasıl davranılmasını istiyorsam bende öyle davranmışsam baktım ki o güzel davranışlar kat kat bana yansımış bir zamanlar hakkım hakkım diye tutturduğum haklarım sesiz kalınca bin katı toplanmış gelmiş farkında bile değilim.

Ne zamanki ben demeyi bıraktım biz demeyi öğrendim, ne zamanki gönlümce bir şey olmadığında hayırlısı kısmet buymuş deyip sakin olmayı öğrendim, ne zamanki haklı dahi olsam hakkımdan vazgeçip evet haklısın demeyi öğrendim işte o gün Eş olabilmeyi bence başardım.

Göründüğü kadar basit bir terim değil bence Eş olabilmek yüklenen ne sıfatlar var içinde sadece iki harften oluşan bu sözcük neler anlatır bizlere.

Öğreniyor insan çabalamayı, her kalbi kırıldığında pes etmemeyi, her şeyi duymamayı, her şeyi bilemeyeceğini , hep mutlu olamayacağını ve susmanın nasıl güzel bir nimet olduğunu öğreniyor insan.

Her şey toz pembe iken hayata bakmak kolaydır her yer simsiyahken  başarabilmeli mutlu olmayı bunda da bir hayır vardır deyip susmayı başarabilmek basit ama çok büyük bir erdem çok büyük bir kararlılıktır.

'Sustukça daha beter olur' fikri ile bir yere varılmayacağı her şeyin bir dozu olduğunu 'Her suçun ve sıkıntının asla tek taraflı olmadığını' unutmamalı insan.

Hz. Muhammed (SAV) bir Hadis-i Şerif-inde 'Susan Kurtulmuştur' diyor

İnşallah Kurtulmuşlardan olmayı nasip etsin Rabbım.

11 yorum:

  1. sizi izlemedeyim.çok güzel bir blok.ismin çok hoşuma gitti.diyetle imtihanını çok sevdim.daha sonra iyice gezerim.beş dakikada bakılacak bir blok değil seninki selamlar.bundan sonra sık görüşmek dileği ile.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoş geldiniz ziyaretinize ve güzel sözlerinize çoooook teşekkür ederim Allah razı olsun güzel şeyler paylaşıp kaynaşmaya gayret ediyoruz gene bekleriz inşallah sık sık görüşürüz

      Sil
  2. cnm ne kadar da güzel anlatmışsın. evet eş olabilmek; ama gerçek manada eş olabilmek çok zor bir meziyet. iki farklı insan, bir yuvanın temellerini atabilmek, evinin kurallarını belirlemek için uğraşıyor, bir çok sorumluluk yükleniyor her iki tarafa da.fedakarlık gerektiriyor, iki katı düşünmeni gerektiriyor, iki taraflı düşünebilmeyi gerektiriyor. ama harika bir sevgi, çok farklı bir bağ... Rabbim birbirini seven, sayan tüm eşleri birbirine bağışlasın. Amin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aminnnn aminnn aminn canım sevgi olmasa Allah'ın o güzel rahmeti üzerimizde olmasa hiç bu kadar sabır ve hoşgörü olur mu :)

      Sil
  3. Sizden de Rabbim Razı olsun Gülihan Hanım.
    Ne güzel sizde bu yazıyı yazabilmişsiniz evliliğinizin 4. senesinde bilince varabilmişsiniz. Bazı insanlar görmek istemiyorlar dediğiniz gibi hak davası güdüyorlar. Allah'ın rızası unutuluyor çoğu zaman.
    Okuduğunuz hikayem gerçek diğerleride. hep gerçek hayattan yazıyorum benim başımdan geçenler değil ama çoğu insanın başından geçen şeyler.
    ben bekarım bende eskiden hak davası, benim sözüm geçer evlilikte vs. diye düşünürdüm. Çok şükür Rabbim daha evlenmeden bilincine varmayı nasip etti.
    Nasip olursa evlenince yuvamdada uygulamayı nasip etsin.
    Bende bu sebepten okuyanlar bir nebze olsun eksikleri görsün bi silkelenip kendilerine gelsinler diye yazıyor, güzel dönüşleri yorumları görünce mutlu oluyorum.
    İki dünyamızı da cennet yapmak elimizde iken biz cehennemi niye istiyoruz. Bunu anlamıyorum Rabbim hepimize şuur ve uygulama gücü nasip etsin inşaALLAH.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne güzel ki evlenmeden kendinizi eğitiyor eğitirken de başkalarına yardımcı olabiliyorsunuz.Duanıza canı gönülden amin diyorum. Blogunuzu severek takip ediyorum.
      Neredeyse 3 güzel yılımı cahilliğimle nefsime yenilerek geçti ama olsun iki taraflı öğrendik gördük ders aldık çok şükür bitti inşallah.
      Evet Allah yuvanızda da bunu uygulamayı nasip etsin buda çok önemli bir konu bazen bilse de insan sırf nefsi zorladığı için hep onun dediği oluyor diye dürttüğü için de Allah rızasını unutabiliyor.
      Allah cümlemizi güzelliklerde, imandan ve Cennet yolundan ayırmasın inşallah :) Sizede sizin gibi iman aşı ile dolu bir eş nasip etsin:)

      Sil
    2. Çok şükür ya bilinçlenim geçmiş yılları telafi etmişsiniz sizin adınıza çok sevindim.
      Bende dualarınıza yürekten amin diyor, Rabbimin gönlünüze göre güzellikler vermesini diliyorum.

      Sil
  4. İnsanlar kendi başlarına gelenleri sadece kendi ailelerinde olduğunu zannediyor. nasıl zannetmesin ki. Herkes dışarıya mutluluk pozları veriyor ancak eve gelinip kapı kapandıktan sonra kalınıyor yine sorunlarla baş başa. Bir çok insan aile içi sorunlarını paylaşmıyor. Belki doğru belki yanlış bilmiyorum ancak Bu konuda en güzel bizlere örnek efendimiz. Bence bizler onun hayatını bir kere değil onlarca kez okumalı ve hayatımızın rehberi yapmalıyız. Aile içi sorunların çözümünde konuşmama ve sonucu olarak birbirini anlayamama geliyor. İnsanlar akşamları televizyon ve internetten kalkıp aileleri ile biraz muhabbet etse istişare etse olaylar aslında kendiliğinden çözlülecek diye düşünüyorum.

    Bloğunu yeni gördüm yazıların güzel gerçi olmasa da önemli değil bloğu olan insan zamanla güzel yazmayı öğrenir. :-) Tebrik ederim birde diyetinde başarılar dilerim...

    www.boyamaoyunlari.gen.tr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet 14 yaşında iken her sorun bizi bulur sanırdım :)) Bazen bende bloglar da güzel yazılar okuyor güzel fikirler ediniyorum bende bu yazı neden olmasın fikri ile yazdım güzel yansımalar alınca da yazarken ki tereddüttümden eser kalmadı Allah razı olsun ziyaretiniz, güzel sözleriniz beni utandırdı ve mutlu eti sağolun güzel dilekleriniz için:)).

      Sil
  5. cok güzel bir post olmus sonuna kadar okudum paylasim icin tskler allah herkese hayirli esler nasip etsin diyelim (amin) bu arada artik takibe aliyorum seni

    Mein Blog/Blogum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağol canım aminn ben hoş geldin sefa getirdin bloguma :) ben bayağıdır takip ediyordum sevindim gelmene :)

      Sil

bir hesabınız olmasa da Anonim olarak fikirlerinizi paylaşabilirsiniz.

Yorumunuz için Teşekkür ederim.