20 Ekim 2013 Pazar

Hafta sonu Gezmeleri 2.

Selamün Aleyküm 

Tekrar Hayırlı Cumalar bu gün gene yine yeniden :) tarifsiz bir mutluluk var içimde. 

Dün akşam çamaşır makinem bozulmuş olsa da çok üzülmüş olsam da Kayın Validemin makinesini artık idare edeceğiz buna da şükür iyi ki hemen üst katımızda oturuyor :).

Geçenlerde bahsetmiştim TIK TIK Eşimle çoooook eğlenceli bir hafta sonu gezimiz vardı. Fotoğraf makinesinin kablosunu bulamadığımız için ancak şimcik sizler paylaşabildim. 

Gezmeyi yeni yerler görmeyi ne kadar sevdiğimi artık bilmeyen yok sanırım neyse ki Eşim de benim gibi gezmeyi seviyor. Öyle fazla bir maliyetim de yok :))). Araba ile bakına bakına gideyim bide bir yerlede karnım doysun yeter. Daha hiç bir şey istemem gerekirse arabadan bile inmem yeter ki gezdirsinler :)))))

Sevgili çoook çook sevgili  Eşim'den :) Allah razı olsun gezdirdi, yedirdi, içirdi :)) daha çok benim için pazar günü dinlenmek yerine dışarı da geçirmeyi tercih etti o hafta sonu çooook eğlendim çok mutlu oldum. 

Geçelim hatıralarımıza....

Cumartesi  günü Pendik'ten Yalova'ya aracımızla geçtik. İdo'dan ucuz bilette bulunca değmeyin keyfimize. Böyle şeyleri nedense çok önemsiyorum planlı programı olmak daima bir adım önde olduğunuz anlamına gelir hali ile Yalova'ya aracınız yanınızda bir kışı ile 20 TL'ye hızlı feribot ile geçmeniz kaçınılmaz olur :).

Yanımız da birde misafirimiz vardı. Küçük ablamın oğlu büyük has teyzesini (ben çakma teyzeyim) ziyarete gitti. Çok seviyor büyük ablamı küçükken ona o çok bakmış annesi gibi aklı çıkıyor onun için :) o kadar ki hiçççç yaramazlık yapmadı bizim yanımızda Yalova'ya gitmek ister misin diye sorunca Annesi hemen çantasın hazırlamış çocuk işte o bile biliyor sevildiği yerde olmanın mutluluğunu :))).

Akşam Yalova'ya varınca yemeğimizi yedik Ablam sağ olsun güzel şeyler hazırlamıştı ben otururuz Eşim yorulmuştur diye düşünürken hadi gel dışarı çıkalım dedi. Tabi hiççç sesimi çıkarmadan hazırlandım. 

Başka bir postum da bahsetmiştim TIK TIK  Yalova Kipa alışveriş merkezinin içinde bulunan sinamaya gitik o mu bumu derken 'Hükumet Kadın' filmine karar verdik çokta güzeldi. 

Pazar sabahı da güzel bir kahvaltıdan sonra sanırım saat 10:30 erkenden yollara düştük. Önce bir Çınarcığa gidelim dedik bir baktık ki en son Bursa'ya varmışız.





Çınarcık niyeti ile çıktığımız yola Çınarcığa hiç sapmadık çünkü oraya daha önce gitmiştik hadi bir Armutlu'yu da görelim dedik. 
Oraya vardığımız da tam öğlen namazı oluyordu biz de armutlu merkezinde gördüğümüz ilk Cami olan Haci Ali Paşa Camisinde namazımızı kılmak nasip oldu gezerken namazı hep başka camilerde kılmak çok hoşuma gidiyor öğlen başka ikindi başka akşam bir başka camide.
Hacı Ali Paşa Camisi küçük ve tarihi bir cami idi. Yapım tarihi konusunda bir belge bulunmadığından yapım tarihi yokmuş. 


Namazdan sonra Armutlu da gezindik. Ben Armutluyu daha büyük bir yer bekliyordum küçükte değildi ama köy gibi idi bu kadar reklamlarını duyduktan sonra şaşırdım ama sahili tabi ki harika Armutlu Tatil köyünü de merak edip gidip baktık Tatil köyü işte :)))

Ben uzun süreli sabit mekandaki tatilleri sevmiyorum zaten genel halim çok sıkılgandır. TV izlemekten nefret ederim film ilgimi çekmezse fantastik gerçekten büyüleyici değilse benimle film izlemek ölümdür :)) sürekli konuşurum. Tatil değin benim gözümde bir otelde 1 hafta kalıp sürekli havuz da güneşlenmek filan değil tatil dediğin Eşinle baş başa sesiz sakın doya doya etrafa bakarak arabana atlayıp geze geze canın nerede isterse orada dinlenip soluklanıp devam etmek tatil bu dur benim için. Denizi çok severim oda ayrı bayılırım hata çok iyi bir yüzücüyüm ama ona da bir gün yeterli bence tabi bu herkesin tatil hayalleri başkadır:))


Burası da Armutlunun sahili tamda hatırlamıyorum isim olarak çok güzeldi deniz fenerinin yanından çektiğimiz manzaralar





Müstakbel Eşim :))

 Deniz yıldızını görünce eşim 'çekicek mısın resmini' dedi :)))) Blogum da bu resimleri paylaşcağımı anlatcağımı biliyor, böyle sorması da bazen çok hoşuma gidiyor bir yandan da nedense utanıyor mahçup oluyorum ben duygularını neredeyse hiç beli edemeyen biriyim yazmak benim için özgürlük bazen konuşmadığım ifade etmediğim bir çok duyguyu burada paylaşıyorum. Blogumu biliyor olması hatta okuyor olması ne bileyim değişik bir duygu :))) Benim gibi his eden var mıdır acaba :)) .


Bennn:)



Armutludan sonra Sevgili Eşim çok gezme havasında idi Allah razı olsun :))) dedi hadi gel gemliğe gidelim.

Armutlu da bol bol zeytin ağaçları vardı Rize her yer çaydır gemlik armutlu civarın da hep zeytinlikler vardı.




Eşimle ben :))))



Narlı Sahil çok güzeldi resimdeki kayıklara da insanlar dolu idi :))





Gemlik

Gemlikte acıkınca nevigasyonu Köfteci Yusuf Ustaya ayarlayınca eee orası da Bursa'ya çok yakın olunca oldu olacak birde Bursayı görelim dedik. Aslında en başta Bursa'ya gidelim demiştik eşimle başka bir gün gideriz demiştik kısmet o güne imiş. İkindi namazımızı da  Köfteci Yusuf Usta'nın mescidinde kıldık temiz güzel bir yer.
Bursa'ya yakın olan bu Köfteci (3 şubesi daha var) çok meşhur inanmazsınız önünde kuyruk insanlar sıra bekliyor sanki bedava dağıtıyorlarmış gibi:) Üstelik hem çok çok lezzetli hem de çok uygun biz eşimle yarım kilo kadar sanırım köfte,salata, ayran meşhur Ekmek Tatlısı yedik ve sadece 27 TL ödedik. 
Resimler alıntı orada resim çekmemiştik.

Buranın Ekmek tatlısını çok seviyorum tabi ki kaymağı ile yemedim zaten bir porsiyonu eşimle yedik diyet yapsam da azıcık yedim :))))






Bursa çok güzel bir şehir çok beğendim daha önce en son sanırım orta okulda iken gitmiştim hayal meyal hatırlıyorum. 






Bursa da ki Teleferik binmeyi çok istedik hata bir hevesle gittik çok güzel olacaktı ki malesef kapalı imiş. Duyunca çok üzüldüm kısmet bir daha ki sefere artık 



Akşam namazımızı Ulu Camide kılmak nasip oldu dolandık dolandık sonunda bulduk. Çok ihtişamlı ve büyük bir cami. . I. Bayezid tarafından 1396-1400 yılları arasında yaptırılmış. Dikdörtgen planlı cami yaklaşık toplam 5000 metrekare boyutlarında olup 20 kubbe ile örtülüymüş internetten araştırdığım bilgiler bunlar :) Kendine ait bir sitesi bile var TIK TIK .  Camimin içinde bir havuz var harika idi görüntüsü çok hoştu.












Ulu Camisi girişi



Namazdan sonra Bursa sokaklarında gezindik. 









Son olarak ta Bursa da ki Saat Kulesine gittik. Saat Kulesinin bulunduğu yer Tophane parkında çay bahçeleri var. Osmanlı İmparatorluğunun kurucusu Osman Gazi’nin Türbesi burada yer almaktadır.


                                     Altaki resimde sağımda ve solumda Türbeler var. Bilgiler alıntıdır.
Osman Gazi Türbesi ve Orhan Gazi Türbesinin de aynı parkta bulunuyor. Şehitliğin ve ayrıca çok eski bir manastırın yerinin de var. Orhangazinin sandukası Türbenin ortasında olup, çevresinde eşi Nilüfer Hatun, oğlu Kasım Çelebi, kızı Fatma Sultan, Cem Sultan’ın oğlu Abdullah, II.Bayezid oğlu Korkud, Yıldırım Bayezid‘in oğlu Musa Çelebi ve isimleri bilinmeyenlerle birlikte 14 adet sanduka bulunmaktadır. 
Kubbe ile örtülü, sekizgen planlı türbenin ortasında yer alan sedef kakmalı muhteşem ahşap sanduka Osman Gazi’ye aittir. Ayrıca Sultan I.Murad’ın oğlu Savcı Bey, Osman Gazi’nin oğlu Alâaddin BeyOrhan Gazi‘nin eşi Aspurçe Hatun ve oğlu İbrahim Bey ile kime ait oldukları bilinmeyen 12 sanduka türbe içinde yer almaktadır.” 
 http://www.seyyahcelebi.com/orhangazi-turbesi.html#sthash.aYs2YDI3.dpuf




ve gezimiz bitti ...

9 yorum:

  1. canım ne güzel gezmişsiniz ben bursa aşığıyım sık sık gideriz orda kimsemiz olmadığı halde:) bende bursa yazısı yayınlamıştım bloğumda belki okursun linkini veriyorum:)

    http://tubistan.blogspot.com/2012/12/yesil-bursa_26.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben onu çooooktan okudum seni kıskandım da gitim :))) evet o yazını okumuştum ama sesiz sedasız :)) gerçekten güzelmiş bende sevdim bursayı bir gün eşlerimizi tanıştıralım hep beraber gidelim biz çok tanışık olduğumuz için onları tanıştırrız ne güzel olurdu :)))))

      Sil
  2. Bursa gezilesi bir şehir tam benlik :))
    Bir daha ki sefere bize de haber ver lütfenn :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nidemek nidemek keşke hep beraber gitsek bütün arkadaşlar kaynaşsak ne güzel olur :))

      Sil
  3. Gemlik, Bursa fotoğraflarını görünce çok kötü oldum :( Bir hafta oldu ayrılalı ama çok özledim :(

    YanıtlaSil
  4. maşallah çok iyi gezmişsiniz :)
    Arada bir stres atmak da gerek tabi

    YanıtlaSil
  5. evet arada şarj edilmeye ihtiyaç var :)))

    YanıtlaSil
  6. Gemlikliyim. Çocukluğumun hafta sonları Armutlu, Yalova, Narlı ve diğer sahil köylerinde geçti. Başkasının objektifinden görmek güzel oldu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şanlısınız çok güzel yerlerde geçmiş çocukluğunuz :)

      Sil

bir hesabınız olmasa da Anonim olarak fikirlerinizi paylaşabilirsiniz.

Yorumunuz için Teşekkür ederim.