30 Mart 2013 Cumartesi

Ey Nefsim Bir Dur!

Selamün Aleyküm,

Penceremden içeri dolan güneşin ışıkları ardından gözlerimdeki güneş hassasiyetinden dolayı kısarak neredeyse kapatarak, istemsizce yüzümü ekşiterek baktığım bu aydınlık sıcacık gün beni nasıl mutlu ediyorsa sizleri de aynen böyle mutlu etsin inşallah.

Ah neler oldu neler son üç gündür pek sesim soluğum çıkmadı bir iki ayrıntıdan dışında.

Gülihan bu hafta kilo veremedi ve yine yeniden her zamanki gibi 77 de çakılı kalma moduna geçti çok streste! Her an pes edebilecek kıvamdayım sinirliyim, içten içe üzgünüm ve buruğum başarmak pes etmemek istiyorum. Ah nefsimle verdiğim şu mücadeleyi bir bilseniz bazen durup düşündüğümde ne hastalıklar var şükret ve mızmızlanma diyorum ama nefsim bir duymuyor beni hep istiyor hep istiyor ve sürekli olarak beni zorluyor.



Ey Nefsim düş yakamdan da şu 77 engelini bir geçeyim de ilk hedef 75 bir varayım bak gör ne mutlu olacağım o zaman ne mutlu yazılarım olacak, nasıl huysuzluklarım geçecek, öyle her şey beni sinirlendiremeyecek bu kadar yıpranmayacağım Ey Nefsim artık bir dur! 

Akşam gene bir yere davetliyiz ve ben stresten yaşlandım gerçekten ömrümden ömür git. Bir yere gitmek demek o güzel yemeklerle baş başa nefsin ile kalmak demek 'bu günlük ye' 'bu gün diyet olmaz' laflarına maruz kalmak demek yada sırf utandığından ikramı geri çevirme ayıptır diye bir parça yemek demek ama yok bu gün nefsim kazmayacak ve bu yazıyı nefsime yenik düşmemek, hatırlamak ve sizleri şahit tutmak için yazıyorum. Zaten yemin etim liste dışında hiç bir şey yemeyeceğim diye artık günahında var işin ucunda.

Bazen Araba hediyesini unutuyorum hata çoğu zaman ama aklıma gelince Eşimden ilk defa duymuş gibi seviniyorum evet Nefsim o araba benim olacak ve ben o araba ile inşallah mutlu mutlu gezineceğim.

Bu güne kadar çok çok şükür Allah ne dilediysem çifter çifter verdi. Şimdi de diliyorum Allah'ım her duam artık bu oldu şu Nefsime uydurma beni her konuda, düşüncelerimde, ibadetlerimde, sevgimde, saygımda, arkadaşlıklarımda ve yaşantımda uydurma beni Allah'ım şu nefsime artık çok yoruyor beni!

Bu Nefsim bana bu hafta spor yaptırmadı, evimle ilgilendirmedi, miskinlik yaptırdı, ve beni sürekli bunaltı!

Bırak yakamı Ey Nefsim  seninle artık gelmeyeceğim yarenliğimiz bitti...

28 Mart 2013 Perşembe

Kapanma Hikayeleri

Selamün Aleyküm 

Hayırlı günler dilerim özelikle bana ve güzel dualarınızı beklerim sizlerden büyük ablam merdivenden yuvarlanmış Allah şükür bir şeyi yok ama korkmuş tabi yanlız yaşadığı için hep garip kalıyor.

Küçük ablamda elinden ameliyat oldu iki çocuğu var eşide hali ile işte bana yakın ama bende çalıştığım için anca akşam gidebilirim yanına ne faydam olur ki ameliyat olduğunu bile olduktan sonra duydum ani olmuş 
evde bir başına kaldı :( Dualarınızla hemen iyileşmelerini nasip olur inşallah .




Duygunun Musmutlu Dünyası adlı güzel blog sahibesi 'kapanma hikayeleri' şeklinde güzel bir konu açmış. Kapanma hikayelerimizi burada kardeşlerimize hikayelerimiz ile cesaret ve destek vermek için  paylaşıyor. Kendisinden Allah razı olsun çok güzel davranış bende acizane hikayemi paylaştım. 
Sizleri de bekleriz :)

26 Mart 2013 Salı

Biraz yenilik, biraz Gülihan, biraz haberler, biraz şefkat:))

Selamün Aleyküm

Hücrelerim mutlulukla bölünüp çoğalmaya devam ederken dün akşam nazar mı değdi ne :))) birden keyfim kaçtı bir mide bulantısı tuttu başım ağrıyordu tansiyonum çıktı sandım bende düzenli beslemezsem hiper tansiyon sorunu var:( 22'ye 15'leri gördüğüm olmuştur. Sanırım ofisteki klima beni çarpıyor yada sanırım gözlerim bozuldu artık ikisinden biri.

Çalışan bayanların klasik sorunları ev bakımı, kişisel bakım, yemek yapma ve tabi ki cancağızım Eşle ilgilenme arasında bazen bocaladığım görevlerimi düzgüncene yerine getiremediğim zamanlar oluyor. Bazen eve bir hışımla gidip hemen bir evi toparlayıp yemekleri hazır edip spor yapıp! yarınki giyilcek kıyafetleri hazırlayıp asker gibi yatağımda huzurla uyuduğum zamanlara karşın bazen hiç birini yapmadığım canımın ruhumun bunaldığı suratımın beş karış olduğu pasaklı:( saat 21-22 sularında uyuduğumda oluyor.

İşte dün öyle bir gündü halbuki sabah gayet enerjiktim. Sağ olsun benim bir tanecik, sevgili efendim, Kocacığım böyle zamanlarda hiç beni bunaltmıyor Allah kendisinden razı olsun kendi kendine takılıyor, benimle ilgileniyor, huysuzluklarıma aldırmıyor, şefkat gösteriyor. Ona teşekkürü bir borç bilirim:)))) derler ya içimden öyle geldi bu gün Allah bana gösterdiği şefkati ahirete ona da göstersin inşallah.

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Benim gül Umreci ailemden ilk resimler geldi öyle duygulandım öyle duygulandım ki yazarken bile gözlerim doluyor benim güzel yeğenim küçük Oğuzhan'ımı görüyor musunuz nasıl dua ediyor maşallah Medine de Allah cümlemize oraları görmeyi nasip etsin inşallah.


^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Geçen yaz diyet macerama başladığım günlerde internetten araştırmalar yaparken Serap Hanımın Bu aralar 'Hamile' Bir Diyetisyenin beslenme Günlüğü adlı blogu okuyup çok sevmiştim ve bir kaç ay sonra bende blog sahibesi Serap hanıma heveslenerek blogumu açmıştım.

İlkler daima özeldir benim için severek ve beğenerek takip ediyorum kendisini :) Şubat ayında Serap Hanımın blogunun doğum günü vardı güzel bir etkinlik fikri ile okuyucularından pasta resimleri göndermelerini rica eti böylece toplanan pastalardan güzel bir post hazırlayacaktı Serap hanım. Bu duyunca hemencik bende katılmak istedim tabi ama Eşimin doğum günü bekleyip kendi yaptığım pastanın resmini göndermek istedim. Sonra da geç kaldım post yayınlanmıştı bile dün yorumlarda bende göndermeyi çok istiyordum deyince olsun gönderin gene yayınlarım dedi Serap hanım çok mutlu oldum:)) TIK TIK !

Şimdi diyeceksiniz buda bir hoş yanu :))) ya bu Gülihan arkadaşınız böyle minacik şeylerden mutlu oluyor naparsınız bende böyle gariban bir insanım işte :))

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Evetttt birde yenilik yapacağım blogum da oldum olası yazı yazmaya meraklıyımdır.  Acizane blogumun artık 100 geçkin okuyucusu var :))) Allah razı olsun beni izlemeye değer buluyorlar güzel blog sahibesi arkadaşım Sade Heceler 'e özenerek bende bazen içimden geçen yazıları artık blogum da yazmak isterim bazen herkesler duysun istediğim sözcükler olabiliyor eeeeee hadi hayırlı olsun. İnşallah okumaya değer yazılarım olur.

25 Mart 2013 Pazartesi

3. Mim Hoş gelmiş :))

Selamün Aleyküm

Bu güzel mim Sevimli Huzurlu İnsan  Blog sahibesi arkadaşımdan gelmiş kendisi yeni evlenmek üzere picir picir bir hanımefendi:)) Mim'e kendi sorularını da eklemiş hoşuma gitti. Bu arada taslak olarak hazırlanmış yayınlamayı unutmuşum şuan fark ettim:)))

Unutmadan bende arkadaşlarımı mimliyeyim,patuliay (kendisi benim 100.cü takipçim:)) , acemi gelinelifle kartaneleriSevim'le Hayatı Yakala,www.besparasizGurme Şirinecik birde kabul ederse fiyuvfit cevaplasın bakem :))) merak etim cevaplarını.


1- En son kime, ne için küstün?
Her an her daim eşime küserim:)) Hatta 'küs küs geç kalmıştın' der hep bana :))))

2- Hayattaki en büyük yanılgın nedir?
Dertlerin bir tek benim başıma geldiğini sanmak :)

3- Hayatta neyi çok istedin ve oldu?
Eşimle evlenebilmeyi dilemiştim oldu çok şükür birde kişisel araba hayalim var :))) oda olacak yakında inşallah.

4- Hayatta neyi çok istedin ve olmadı?
Reklam metin yazarı olmak isterdim yada benzeri olmayı çok isterdim okumadım olmadı:)

5- Şuan almak istediğin giyim ürünü ne? Fotoğraflı paylaşırmısın? (benzerini yada aynını)
Şuan 38 beden olan her şeyi istiyorum.:)) Ferace almak istiyorum birde şunu beğendim mesela



6- En son kendine ne aldın? (Fotoğraf paylaşılabilir)

Bunu aldım çokta ucuzdu şimdilik dar oluyor tabi Allah içine girmeyi nasip etsin :)))



7- Gardırobundaki vazgeçilmez eşya nedir? (Fotoğraf paylaşılabilir)

feracemi başörtülerimi severim özelikle bu feracemi

8- Aşık olduğunu nasıl anlarsın/anladın?
Normalde  konuşkan bir insanım onu gördüğümde çok utandım neredeyse hiç konuşamadım şaşkındım :) 
İlk görüşte garip bir duygu idi sanki  yıllardır o insanla tanışıyormuşum gibi ama tanımıyormuşsun gibi :)))

9- Hayatındaki en sevmediğin kişiyi sevmeme nedenin nedir?

Düşüncesiz ve boş konuşuyordur kesin ve karşısındakini düşünmüyordur hep kendi gönlünden geçeni yaptırmaya çalışıyordur ondan sevmiyorumdur da dur dur :)).

10- Kendinde fiziki olarak neyi değiştirmek isterdin?

Tabi kisi kilom oda değişecek inşallah

11- En sempatik bulduğun blogger kim?
Şimdi öyle tatlı insanlar var ki birini desem öbürüne haksızlık olur o yüzden yazmıcam:))

ve kendinle ilgili 11 gerçek

1. Beni sevmeyen ben istemediğim için beni sevmez :))) idalı oldu

2. Sırf karşımda ki mutlu olsun üzülmesin diye beğenmediğim yemeğe kötü diyemem.
3. Tırnaklarımın etlerini stres anında farkında olmadan yerim.
4. Gözlerim renkli değil ama büyük severim onları.
5. Ellerimi de çok severim:)) Yapıma göre çok zarifler düğünde bilezikler elimden düşmesin diye elimi havada tutmuştum:))).
6. Blogger olmayı yazmayı farklı insanlarla tanışmayı seviyorum.
7. Her zaman sosyal olmayı başarıyorum. Akşama kadar çalışsam bile :))
8. Her yiyeceği yiyebilirim tadına bakabilirim yemek seçmem çöp gibiyim:))
9. Antep fıstığı dünyada sevmediğim tek nimettir bide tatlı yapmıyorlar mı ondan :)
10. Çok Çok Çok soğuk bir tipim var ama aslında çok sıcağım sadece beli etmekten pek hoşlanmam.
11. Victoria Beckham gibiyim pek gülmem farkında olmadan yapıyorum yapım böyle sanırım hele sokakta gülerek gezen kahkaha atan kadınlardan pek  hoşlanmıyorum ama tanıdığım dostlarımla akşama kadar kahkaha atabilirim:))).


Ve benim sorularımmmm 


Çok özel olmazsa eşin, sevgilin veya nişanlınla nasıl ve nerede tanıştın? :)

Eşimin arkadaşı ile benim arkadaşım evlendi bizde bu vesile ile önce internete msnden tanıştık 6 ay kadar arada sırada selamlaşırdık bazen dama oynardık sohbet etmezdik pek sonra yüz yüze görüştüğümüz günün ertesi günü evlenme teklifi almıştım:))

Blog aleminden gerçek hayatta görüşüp memnun kalmadığın kişiler var mı?
Tabi ki geçen buluşmamızda gelen arkadaşların hepsi çok tatlı insanlardı.

Eşin, sevgilin yada nişanlın doğum gününü unuttu ne yaparsın ?
Eşim pek hatırlamaz :))) üzülürüm tabi hatırlasa çok sevinirim yapacak bir şey yok söylenirim biraz o kadar:)

Seni hayatta en çok ne mutlu eder?
Bazen mutsuzken bazen durup dururken Eşimin beni güldürmeye çalışması çok hoşuma gidiyor.

Mutlu olmak için sebebe gerek var mıdır ? 
Ben küçük şeylere çok kıymet veririm o yüzden ince ayrıntılar minacik mutluluklar bana yeter çok sebep aramam.

Blog'da tanıştığın bir kişi de ilk görüşmede neler dikkatini çeker?
Bilmem heyecandan dikkat etmedim.

Asla yapmam dediğin çoğu şeyi yaparız. Peki senin en son hangi Asla'n gerçek oldu?
şuan hatırladığım yazın ayağı açıkta bırakan yanı nasıl desem çorapsız giyilen yazlık ayakkabılar var ya he işte onları giymeye bayılsam da başörtülü bayanlara yakıştırmıyorum yanı bilmiyorum acayip geliyor gözüme aslada giymem dedim ama bir gün ablam böyle bir ayakkabı hediye edince gönlü olsun diye giymiştim :))) 

Diyelim çok kalabalık bir alışveriş merkezindesin gözlerini alışveriş bürümüş bir sürü kadın var. Ve senin sepetindeki ürünleri bir yandan dikizliyor, diğer yandan da boş anını kolluyor. Aaa dalgınlığına gelmiş birde bakmışsın sepetteki herhangi bir ürün yok :) Tepkin ne olur ?
saçını başını yolarım senin diye :)))) yok yok ne bileyim önce bunu ispatlamam lazım ayriyeten ben çok atağımdır öyle saatlerce bir şeye bakmam hemen bütün ürünlere gözümle ölçer biçer beğenir alırım yada bir şey yoksa çıkarım iki saat bakamam valla hızıma yetişip aşıra bilirse anlından öperim.

Çantandan ayırmadığın o yokken kendini eksik hissettiğin ürün var mı ve nedir?
cüzdanım tabiki :) heee fotoğraf makinesi ona dikkat ederim.

Blogum hakkında ne düşünüyorsun hadi amaaa kızmııcamm :)
samimi buluyorum bicir bicir geliyor okurken kendi hazırlıklarım canlanıyor kafamda heyecanlarımız güzel anılar seviyorum dizaynı güzel :)

Ve kendinizle ilgili 11 İtiraf ?
1. Uyuz bir insanım sinirlenilir moralim bozulursa suratım beş karış olur elimde değil düzeltemem
2. Bir şey aklıma gelirse o an olsun isterim ne yapar eder yaparım aklımdan silerim.
3. Bana emir verilen her işe içimden bir isyan yükselir yapmakta zorluk çekerim ama rica edilirse sırtımda Mekke'ye taşıyabilirim.
4. Çok sık başım ağrımaz ağırdımı da sürekli olarak başım ağrıyo derim karşımdakininde başı ağır.
5. Eşim  bazen beni dilemediğini fark etsem de konuşmaya devam eder dimi Oğuzhan derim illa konuya dahil ederim. 
6. Takıntılıyım renklere ve simetrik şekillere göre ayırmayı severim. 
7. Evi toplamadan uyuduğum akşamlar rüyamda sabaha kadar evi toplarım (duyanda çok derli toplu sancak)
8. Dağınıklıktan nefret ederim ama bazen en çok ben dağıtırım.
9. Susmayı bazen beceremem.
10. Bakışlarımla insanların canını acıtmayı bazen seviyor olabilirim:)))) (hak etmesinler canımmm)
11. 173 boyunda kalıplı ve bakınca bu dağları devirir hissi uyandıran bir tipim olsa da çıt sesi ile bile korkup tavana zıplayabilirim.

23 Mart 2013 Cumartesi

Gülihan'nin Diyetle İmtihanı 44. Gün

Selamün Aleyküm

Mutluluktan hücreleri parçalanan Gülihan akşamı iple değil halatla çekiyor :))))


Hepsiburada.com'dan sipariş verdiğim dört gözle beklediğim kitaplarımda geldi. Taylan Kümeli hanım ile kızı Elif Ezgi Uzmansel'in hanımcığımın beraber düet yaptıkları kitap açıkçası çok beğendim. Her mevsim neler yiyebileceğimizi ama lezzetli bir şekilde öyle diyet diye değil ömür boyu nasıl beslenmemiz gerektiğini öğreten paylaşan bir kitap sevdim seni kitap.

Ariyetten bir çok kere bahsettim ama tekrar bahsetmek isterim Elif Ezgi Uzmansel hanımcığım çok mütevazi bir insan ilk defa bir kitap yazarı benimle konuştu :)))))) Çok hanım hanımcık çok naif ve çok çok çok yardım sever Annesinin onun için hazırladığı listeleri bu siteden hiçbir kar beklemeden bizlerle paylaşıyor paylaşmaklada kalmıyor daima yorumlarınza sorularınıza içtenlikle cevap vermeye çalışıyor Rabbım hayırlı dualarını kabul eylesin çok güzel bir hizmet bence kilodan dertli insanlara yardım ediyor destek oluyor ah ah çekmeyen bilmez :)))

Kendisi ile tanışmama vesile olan İnstagram arkadaşlarımdan da Allah razı olsun. Bir Gülbin'imiz var o kadar yardım sever ki bizi gün gün takip ediyor destek veriyor bir kardeş gibi ablalarına yardımcı oluyor. Ben ilk onunla tanıştım onunda bir kilo verme macerası var bu listeler sayesinde vermiş kocaman bir aile olduk yaza fit girecek olan kocaman bir ailecik:))



Buda Elif Ezgi Uzmansel' in kendi kaleminden yazdığı kitabi merak içinde okumaktayım.:) Bizden hiç bir kar gözetmeyen Elif hanıma küçük bir desteğim olsun istedim acizane :)




Evet gelelim diyetimize aslında diyet değil 'Sağlıklı Yaşam' kitaptan ilk öğrendiğim bu oldu:).
Bu gün ihtibarı ile birinci liste bitiğinde 77.5 idim şimdi ise 2. Liste bitiminde 77 kiloyum bu haftayı 500 gr. ile tamamladık. Yavaş ama kararlı adımlarla ilerlemekteyiz.:)))

Buda 3. Listeden bir örnek



Dün kendime bu cici eteği aldım evet 40 beden etek cuk oldu :))) çok mutlu oldum. Bundan önceki haftada lcw hep almak istediğim bir kot ceket vardı indirimde görünce baktım 38 beden önce bu bana olmaz ki dedim sonra olunca giyerim diye kendimi motive etmek için aldım eve geldiğimde içine girebildiğimi görünce daha bir sevindim en azından içindeyim darda olsa yazın giyerim inşallah :))


22 Mart 2013 Cuma

Gülihan çooook mutlu :))




Selamün Aleyküm

Bu cuma gününde alınabilecek en güzel haberi aldım içim içime sığmadı bir an önce paylaşmak istedim.

Allah nasip ederse Almanya'da yaşayan Annem, Abim adı gibi Melek olan yengem ve çocukları benim gül yeğenlerim Umre'ye gidiyorlardı. Onlarla olmayı öyle çok istiyordum öyle çok  istiyordum ki.

Gitmek nasip olmadı ama Atatürk Hava alanından gidiyorlarmış ve bir gece İstanbul'da kalacaklarmış Allah'ım öyle mutlu oldum ki yeğenlerimi ailemi görecem hemde Umre'ye gitmeden evvel öyle mutlu oldum ki. Rabbım sonsuz şükürler olsun. Sizlerle sevincimi paylaşmadan durmadım ki ben :)))))


Günlerin Gülü Cuma



Resim alıntıdır  bu güzel ortancayı fotoğraflayan kişiye teşekkürler :)


20 Mart 2013 Çarşamba

2. Mim gelmiş Hoş gelmiş:)


Sevgili blog sahibesi beni mimlemiş kendisine teşekkür ederim beni tanımak istemesi ne hoş ve hemen sorulara geçelim...

Bu arada bende Sade Heceler, Sevimli Mutlu İnsan, Kardeşler-nikahşekeri, Yeni Gelin Yeni HayatBak Bu Harika, Hayat güzel biyer adlı blog sahibesi arkadaşlarımı mimliyorum :)


1-En nefret ettiğiniz insan tipi

Karşısındakini kale almayan saygı göstermeyen, dinlemeyen yada dinliyormuş numarası yapanları sevmem.

2-Evde en çok hangi eşyanı kaybedersin ?

Kaybedecek kadar fazla eşyam yok ki :)))))) Eşyalara çok takığımdır yerinde dursun isterim hepsini hatırlarım bilirim yada çoğu zaman diyelim. Çoğu kişide özelikle boneyi kaybettiğini duyuyorum :)))) ben hep aynı yere koyarım bu konuda biraz takıntılıyım. Ama maalesef evde her yerde genelde cep telefonumu kaybederim hata bir keresinde eşimin hediyesi olan çok özenerek aldığı cep telefonunu kaybetmiş çok üzülmüştüm.

3-Sakız çiğneyen insanlar hakkında ne düşünüyorsunuz.

Her şeyin bir adabı var sesiz sakın çiğnenir hata anlaşılmayacak seviyede ise ne güzel başarabilirlerse tabi :)

4-En sevdiğiniz çiçek.

Ortancalara aşığım.

5-Burcunuz nedir ?

Akrep tamamen her özeliği mevcut:)

6- Kız ve erkek çocuklarınız olsa adlarını ne koyardınız ?

Erkek olursa Muhammed Bilal veya Ali çok severim. Kız olsa ben Ayşe ismin çok severim Rahmetli Annanemindi birde Kayınvalidemin gönlü hoş olsun diye (o beklemez böyle birşey ama) Zehra Ayşe koyardım sanırım:)

7-Komşunuzun çocuğu size oturmaya geldi, suratınıza tükürdü ne yapardınız?

Yapacak bir şey yok çocuk bu yüzümüzü yıkayacağız:) yaptığı harekettin kötü bir şey olduğunu anlatmaya çalışırdım.

8-Arabayı siz kullanıyorsunuz, yaşlı bayanın birinin üzerine çamur sıçrattınız ve hareket yaparak arabanızı durdurdu. Onu istediğiniz yere bırakmanız gerektiğini söyledi ne yapardınız ?

Suç bende ise tabi bırakırdım.

9-Hayatta en korktuğunuz şey

Dünya ya dalıp Ahireti unutmak.

10-Bilgisayarınız çöktü ve bilgisayar ortamındaki tüm resimleriniz yok oldu. Hiçbir yerde kopyaları da yok. Ne yaparsınız ?

Bir keresinde oldu böyle bir şey sinirinizden çatlasanız da yapacak hiçbir şey yok çok sinirlenirsem oturur ağlardım :)

11-Yalnız yaşamak hakkında ne düşünüyorsunuz ? Sizi mutlu mu eder mutsuz mu ?

Bu ne manada sorduğunuza bağlı evde bir başınızasınızdır ama İnternet vardır :))) Ben yalnızlığı sevenlerdenim çok kalabalık ortamlarda bazen sıkıldığım bile olabiliyor tabi bir yere kadar.

Salavat-ı Şeriflerle Peygamberimizi selamlıyoruz. Haydi Sende Katıl :)



Selamün Aleyküm

 İnstagram'da tanıştığım güzel bir arkadaşım 15 Nisan'a kadar 1.000.000 'Salavat-i Şerif' ile Peygamberimizi anıyoruz. Sizlerde katılmak ister misiniz ?








Allah Resulü(s.a.v.) buyuruyor:
“Dua ile sema arasında bir engel vardır.Üzerime salavat getirilince engel açılır, DUA YERINE ULAŞIR.”

“Üzerime bir günde bin defa salavat getiren kimseye cennetteki makamı gösterilmedikçe ölmez.”

“Bana en yakın olanlar, üzerime en çok salavat getirenler olacaktır.”

“Her kim, farz namazını kıldıktan sonra bana on defa salevat okursa, Allah Teala, onun namazını kabul buyurur. Onun bu namazını Adem’e secde eden meleklerden daha üstün meleklerin makamı olan Illiyyine ulaştırır.O makamdan bir melek şöyle seslenir: Artık dileğin neyse dile, her dileğin yerine getirilecektir.”

“Vefatımdan sonra sizden kim bana selam gönderirse Cebrail(a.s.) gelir ve bana şöyle der:
-Ya Muhammed! Ümmetimden falan kimsenin sana selamı var.Bana karşılık ben şöyle selam alırım:
-Benden de ona selam olsun.Ayrıca onun için Allah’tan rahmet ve bereket diliyorum.”

“Kim altından kalkamayacağı güç bir işle karşı karşıya gelirse, üzerime çok çok salavatı şerife getirsin.Çünkü Allahü Teala, üzerime getirilen salavat-ı şerife sebebi ile onun sıkıntılarını, kederlerini giderir, rızkını çoğaltır, Allah’ın yardımı ile muradına nail olur.”

“Kıyamet gününde, katımda insanların en değerlisi, bana en çok salatü selam getirenlerdir.”

“Ismimi duyunca salavat getirmeyen insanların en cimrisidir.”

“Adımı duyunca salavat getirmeyen, insanların en acizidir.”

“Üzerime salavat getirmeden dağılan bir topluluk pişman olacaklardır.”

“Adımı duyunca salavat getirmeyen, insanların en acizidir.”

“Üzerime salavat getirmeden dağılan bir topluluk pişman olacaklardır.”

“Adımı duyunca salavat getirmeyen, yüzü koyun sürünsün.”

“Üç kişi yüzümü göremeyecektir.Ana babasına isyan eden, sünnetimi terk eden, üzerime salavat getirmeyen.”

“Adımı işitip te salavat getirmeyen, sonu mutsuz kimsesizdir.”

“Cuma günü ve geceleri üzerime yüz defa salavat getirenin Allah Teala otuzu dünyaya, yetmişi ahirete ait olmak üzere yüz hacetini kabul eder.”

“Sırat üzerinde kalmış hurma yaprağı gibi tirtir titreyen bir adam gördüm. O anda üzerime getirdiği salavat-ı şerife gelip bu durumdan onu kurtardı.”

“Meclislerinizi salavat ile süsleyiniz.”

“Cuma günü üzerime seksen defa salavat getirenin seksen senelik günahı affolunur.”

“Karşılaşan iki mü’min salavat getirerek musafaha ederlerse, geçmiş ve gelecek günahları bağışlanır.”

“Üzerime yüz defa salavat getirene, Allah(c.c.) bin defa rahmet nazarı ile bakar. Iştiyakla daha fazla getiren için kıyamet gününde şefaat ve şahitlik ederim.”

“Üzerime salavat getirirseniz, Allah ta sizin üzerinize salavat getirir.”

“Cuma günü kim bana seksen kere salat getirirse seksen yıllık günahı bağışlanır.Kim de günde beş yüz defa bana salavat getirirse asla kimseye muhtaç olmaz.”

“Muhammed isminin anıldığı yerde, işten kimse hemen kendine gelip başparmağı ile yanındaki parmağını gözlerine sürüp üzerinde gezdirirse, artık o kimse hiç göz ağrısı görmez, onun gözlerine zarar gelmez.”

“Eğer kalplerin öldüğü gün kalbinin ölmesini istemiyorsan, bir günde on defa şu ilahi isimleri oku: “Ya Hayyu ya Kayyum” Sonra hiç yorulmadan bana her gün salavat getir.”
Allah Teala buyuruyor:
"Ey Muhammed’im! Arş-ı A’la’dan yedi kat yerin altına kadar bütün mülkümü sana feda ettim.Onların hepsi benim rızamı istiyorlar.”
Hazreti Aişe(r.anha) validemiz şöyle buyuruyorlar:
“Bir hacet gidermenin anahtarı, hacet arz etmeden önce sunulan hediyedir.”
Sözlerine devam ederek:
“Allah’a hamd ü senada bulunarak O’nun rızasını almış oluruz. Efendimiz(s.a.v)’e salat ve selamda bulunursak o hacetin gerçekleşmesinde, Allah katında bizlere şefaat ve yardımını sağlamış oluruz. Zira Hakk Teala Kitabı’nda şöyle buyururyor:
“Allah’a yaklaşmak için vesileler arayın.”
Salavat getirmenin fazileti hakkında Đmam-ı Şarani Hazretleri şöyle buyuruyorlar:
“Büyük veli Aliyyül Havass’ın şöyle konuştuğunu duymuştum”: “Allah’tan bir şey isteyeceğiniz zaman,Allah Resulü(s.a.v.)’in adıyla o şeyi isteyiniz ve şöyle dua ediniz”:

“Ey Allah’ım! Sevgili Peygamber’in Muhammed Mustafa(s.a.v.) hürmetine senden şunu isterim.”

Şeklinde dileğinizi arz ediniz. Çünkü Allah’ın bir meleği vardır ki, bu isteğinizi anında Efendimiz (s.a.v.)’e bildirir ve O’na:

“Filanca kişi, şu haceti için senin Allah katında aracı olmanı istemektedir.” der.

“Hazreti Peygamber Efendimiz (s.a.v.)’in dua ve istekleri Allah Teala tarafından geri çevrilmez.”

“Peygamber (s.a.v.)’e salat getirmek, aynı zamanda cennette onunla buluşup sohbet etmeyi sağlar.“

“Şeytan çok ibadetlere el uzatır, lakin salavatı şerifeye el uzatamaz. Çünkü Ruhaniyet-i Peygamberi, salavat-ı şerife getirilen yerde bulunur.“

“Hazreti Peygamber’in feyz ve ruhaniyetinden istifade etmek için mübarek salavat-ı şerifeler iştiyakla çokça okunmalıdır.Emeği az,derecesi çok yücedir.“

“4 Dileği olan bir kimse ihlaslı kalp ile Resulü Ekrem(s.a.v.)’in üzerine 1000 defa salat ü selam getirirse, Allah onun dileğini yerine getirir.“

19 Mart 2013 Salı

Gülihan'nin Diyetle İmtihanı 40. Gün

Selamün Aleyküm

Bir insan bir şeyi kırk gün yaparsa alışırmış vazgeçemezmiş. Bu gün diyette yine yeniden ve son kez başlamamın kırkıncı günü Rabbım emeklerimi ve azmimi daim eylesin inşallah.

Bu hafta 13. Mart Çarşamba ve 19. Mart Salı günü yani bu gün arası Taylan Kümeli Listelerinden 2. Haftayı yapmaya çalıştım. Liste üç ana günden oluşuyor.

TK Listeleri 2.  Ayrıntılı bilgi için Elif Ezgi Uzmansel'in sitesine TIK TIK!

detox sıvınızı hergün yeniden yapıp gün boyu içiyoruz.

Bu malzemeler aktardan kolayca bulunabiliyor. Benim çabuk hazım sorunum olduğu için ben gün aşırı içtim çünkü maşallah zaten çok hızlı çalışan  midem iyice hızlanınca karın ağrısı yaptı.:)

1. Gün Su atıcı Diyet 







Sabah bu güzel kahvaltılıklarım vardı. Bütün günlerde Ana öğünlerden ve iki saatte bir atıştırmalıklar var elma+kefir, sınırsız salatalık, meyve, tost, fındık gibi atıştırmalıklar.                                                                                                                                                  
                                                                                 Öğlen- Bir kaşık nohut salata ve Yoğurt




Akşam Doyana kadar sebze çorbası Salata





2 Gün Yağ Yakıcı Diyet 

Sabah kepekli lavaş arasına 2 yk. diyet lor peyniri (ben sürülebilir çökelek kullanıyorum) 2 domates 1 biber şeklinde sulu bir karışım yapıyoruz sıcak sıcak lavaşımıza sarıp yiyoruz o kadar doyurucu ki iş yerine geldiğimde kendimi bir kuzu yemiş gibi his ettim.Çok lezzetli.
Öğlen 150 grTavuklu salata


Akşam Balıklı Salata





3 Gün Hızlandırıcı Diyet 

Sabah 2 yk. haşlanmış esmer pirinç yoğurt ve 1 ob. meyve


Öğlen 8 yk. domatesli pilav yoğurt salata


İkindi atıştırmasında bu canım tost veya soğuk sandviç olarak yiyebiliyoruz


Akşam 8 yk. esmer pirinç pilavı salata yanında aslında menüde yaban mersini ve 1 ceviz içi de var.




7 Günlük sıralama şöyle Su atıcı- Yağ Yakıcı- Hızlandırıcı - Yağ Yakıcı - Su atıcı- Yağ yakıcı- Hızlandırıcı şeklinde ileriliyor. 







Tabi ben farkında olmadan sıralamayı karıştırmışım:) Olsun Pazar günü ve dün dışında düzenimde bir aksaklık olmadı sadece bu hafta pek spor yapamadım inşallah bu hafta bir gün ara ile yapacağım.Sadece dün biraz kayısı yedim öyle aç sözlülüğümden bakalım yarın sonuç ne olacak böylecede 2 listeyi de böylece bitirmiş olduk. Bir de Ezgi hanımın tavsiyelerine uyarak bir Diyet Günlüğü hazırladım kendime oraya diyetle ilgili tüm notları alıyorum iyi oluyor listelerimi takip ediyorum.

18 Mart 2013 Pazartesi



Selamün Aleyküm

Blogger arkadaşlarımın paylaşımlarına bakarken Sade Heceler adlı arkadaşımızın yazısı ilgimi çekti. Kendisinden Allah razı olsun bazı şeyleri bazı güzel duyguları anımsattı bana.

Blogger yazmaya diyetime destek olsun benim gibi bu konuda oldukça zorlanan insancıklara mutluluk versin azim kaynağı olsun diye başlamıştım.

Tabi bir teknoloji sevdamda mevcut güzel şeyleri, üzüntünü, sıkıntını, sevincini ve deneyimlerini insanlarla paylaşmak bunu yazılarınla yapmak belki de çocukluğumdan kalma yazı yazma sevdamdandır. Kendimi sözlü şekilde pek ifade edemeyen tiplerdenim maalesef!

Blogum gün geçtikçe benimle beraber büyüyor, farklılaşıyor, değişiyor ve öğreniyor. Tabi bunun yansımalarım sizlerde okumaktasınız.

Sade heceler adlı arkadaşımızın yazısını okuyunca bu son günlerde çok düşündüğüm ve hatırladığım bir konu tekrar canlandı içimde Eş, eş olmak ve bunu başarmak.



Herkes evliliğine bir umut bir hevesle başlar.  Her şey filmlerdeki gibi olacak sanır ya hani şu pembe panjurlu evler filan :)) güzel hayallerdir. Ama kimse evliliğinde sorun yaşayacağını hayal etmez yada ben hiç kimseden bunu duymadım.

Evliliğin benden çıkıp biz olduğunu hata bizden çıkıp o demenin olduğunu bazen geç anlıyor insan.

Bu sene evleneli tam 4 sene olacak şuan şaka gibi geliyor 4 koca sene nasıl geçti bilmem.

İlk günlerin heyecanını hala hatırlıyorum sevincini mutlululuğunu ve sonra sıkıntılar çıktığında şimdi anladığım bir gerçeği fark ediyorum inatlık evet tek kelime ile özetlenebilecek ruh halim inatlık. Ama ben haklıyım ve hakkımı istiyorum inatlığı.

Maalesef ben hemen biz olmayı öğrenemedim çoğu zaman haklı iken davranışlarımdan dolayı haksız duruma düştüğümü çok geç anladım. Daima haklının hakkı verilsin fikrim yüzünden bazen yanlışa anlaşıldım.

Evet haklının hakkı hemen verilsin ama o an bunu görmeye anlamaya müsait değilse hakkında elinden gidebilir.

Sana nasıl ne şekilde davranılmasını istiyorsa insan gerçekten de karşındakine de sabırla güzellikle gözüne sokmadan 'bak sen yapmadın ama ben yaptım' dercesine hareket etmeden yapabilmeli.

Bazen bunu halen başaramadığım bir gerçek. Kadın fıtratı her an her şeyi unutmamacasına kayıt eder. Ah benim güzel kafam bazen unutsa da rahat etsem :).

Bazen her şeyi hatırlanmamalı insan her şeyi konuşmamalı kısmet, nasip deyip yola devam edebilmeli.

Ben mizaç olarak biraz sert karakterli bir insanım aslında çok kırılgan ve hemen küsen bir ruhum olduğundan kendimi sert karakterim ile korumaya alırım kendimi üzmek istemem üzülürsem çok çabuk dibe vururum ve dünyanın 7 harikası önüme serilse mutlu olamam.

Ah bacılarım evlenecek olan güzel kardeşlerim benim ne çok şey demek isterdim sizlere günlerdir bunu düşünüyorum 'ne cahilmişim' evet bunu kabul ediyorum görememişim hatalarımı davranışlarımı bilememişim Allah rızası için çabalamanın güzel tadını unutmuşum.

Allah korkusundan ve Allah sevgisinden başka bir birikimi olmayan Eşimin Allah rızası için katlanabilmeyi, zor zamanlarda bile sabır edebilmeyi maalesef bazen ben ben ben derken unutmuşum.

Bana her kötü davranışa ben de küçükte olsa öç almak psikolojisi içinde hareket etmişim geç fark ettim.

Bir gün inatlığı bir kenara bırakıp Allah rızası için sırf bunun için haklı iken bile hakkımdan vazgeçip aynen harfi harfiyen bana nasıl davranılmasını istiyorsam bende öyle davranmışsam baktım ki o güzel davranışlar kat kat bana yansımış bir zamanlar hakkım hakkım diye tutturduğum haklarım sesiz kalınca bin katı toplanmış gelmiş farkında bile değilim.

Ne zamanki ben demeyi bıraktım biz demeyi öğrendim, ne zamanki gönlümce bir şey olmadığında hayırlısı kısmet buymuş deyip sakin olmayı öğrendim, ne zamanki haklı dahi olsam hakkımdan vazgeçip evet haklısın demeyi öğrendim işte o gün Eş olabilmeyi bence başardım.

Göründüğü kadar basit bir terim değil bence Eş olabilmek yüklenen ne sıfatlar var içinde sadece iki harften oluşan bu sözcük neler anlatır bizlere.

Öğreniyor insan çabalamayı, her kalbi kırıldığında pes etmemeyi, her şeyi duymamayı, her şeyi bilemeyeceğini , hep mutlu olamayacağını ve susmanın nasıl güzel bir nimet olduğunu öğreniyor insan.

Her şey toz pembe iken hayata bakmak kolaydır her yer simsiyahken  başarabilmeli mutlu olmayı bunda da bir hayır vardır deyip susmayı başarabilmek basit ama çok büyük bir erdem çok büyük bir kararlılıktır.

'Sustukça daha beter olur' fikri ile bir yere varılmayacağı her şeyin bir dozu olduğunu 'Her suçun ve sıkıntının asla tek taraflı olmadığını' unutmamalı insan.

Hz. Muhammed (SAV) bir Hadis-i Şerif-inde 'Susan Kurtulmuştur' diyor

İnşallah Kurtulmuşlardan olmayı nasip etsin Rabbım.

Süpriz Doğum Günü ve Hafta sonu İncileri

Selamün Aleyküm

Hayırlı sabahlar hayırlı haftalar dilerim herkeslere:))

16 Mart Eşimin Doğum günü idi. Ne yapsam ne yapsam diye düşünürken hazır pasta almak yerine dedim ben yapayım ama işten eve gelip yetiştiremediğim için hazır malzemelerle el yapımı bir doğum günü pastası oldu olsun sonuç önemli dimi ama.



Malzemeleri alıp birde küçük bir hediye alıp eve koştum o gelmeden yetiştirmek için canım çıktı :)) En sevdiği yemeklerden hazırlayıp sadece onun için hazırlanmış bir sofra kurdum malum ben diyetteyim ama azcık salatadan yedim çünkü ona hazırlık yaparken akşam yemeğimi yemeyi unutum:).



Eşim gelince hali ile sevindi tabiki hoşuna gitti sofrayı görünce 'iyi ki doğmuşum valla' dedi :)))) acıkmış sanırsam çalışan adamcağız :))) Hoşuna gitmesi tabi beni de çok mutlu eti.

Sonra pastamızı alıp Kayınvalidemlere üst katta gitik. Kardeşleri ile hep beraber kutladık Canım Kocacığımın doğum günüsünü :)) Tabi birde hatıra fotosu çekildik:)))







 Pastadan yemedim iki çatal aldım:))) Diyettime tam gaz uyuyorum Allah şükür. EEe bu durumda pazar günü sabah sporu ile güne başlayıp güzel de bir kahvaltıyı hak etmişimdir. Ama tabi ki gene diyetime uygundu görüldüğü üzere gene Eşime sucuklu yumurtalar Gülihana otlar lavaşlar ama lavaşta çok lezetli yanı öyle diyet yemeği gibi değil.



16 Mart 2013 Cumartesi

Ne çektin be Gülihan :)))


Selamün Aleyküm 

Dün dediğim gibi pek dizi seyretmem ama Gülse Birsel'nin dizileri dizi değil ki stand up boyutunda o kadar komik ki özellikle eşim seviyor ve izliyor bazen bende izliyorum . En son yayınlanan bölümde ki Gonca Vuslateri’nin canlandırdığı “ Vasfiye Teyze” bir harika idi sesini duyunca elimde ki işi bırakıp leptobun başına izlemeye gitim:)))). Oyunculuğunu tebrik ediyorum. Başka dizilerde de görmüştüm kendisini çok komik ve güzel rol yapıyor yeteneği gerçekten takdirlik seviyorum oyunculuğunu

Sanki herkesin hayatında bunlardan mutlaka bir tane varmış gibi geldi bana :))) Ne çektiniz be benim elimden Blogger arkadaşlarım benim musmutlu bir hafta sonu diliyorum sizlere takip olun beni yalnız koymayın :))))




13 Mart 2013 Çarşamba

Deniz Kenarı Sefası

Selamün Aleyküm 

Bu hafta sonu şükür gezebildik :))) Hava güzeldi hiç plan yapmadan giyindim hazırlandım bir demlik çay demledim. Evde ne varsa Allah ne verdiyse deyip doldurdum Canım Annemin bana diktiği çantaya. 
Eşim nere gideceğiz ki dedi bende bilmem ki :)) Çıkınca düşünürüz dedim. 



Önce Çamlıca'ya gidelim dedik ama çoook kalabalıktı herkes ayakta oturacak yer bile yok fazla durmadık bizde. En iyisi sahile gidelim dedik. 

Maltepe sahilinde oturacak yer beğenirken eşime gel taşlara oturalım dedim denizin önüne zaten iki kişiyiz bize her yer müsait:) 
Eşimde gel taaa denizin dibindeki taşlara gidelim dedi ben yok filan derken gayette keyifli oldu. Allah hamd olsun bu hafta sonu da güzel keyifli geçti Allah eşimden razı olsun gezdirdi ben yorgunum hatun demedi.:)))) 



Manzaramız Süperdi





Ton balığını gören kediler hemencik koştular :)