24 Şubat 2013 Pazar

Tavşandan bozma kedi Kurabiyelerim

Selamün Aleyküm
Güzel, mutlu  ve keyif dolu bir pazar geçirdiniz inşallah.

Bu pazar eşim çalıtığı için keyfim evim sobam ve ben evd baş başa idik 😄 Bol bol dinlenerek ve spor yaparak bir pazarı geçirmış oldum.

Evimiz genelde soğuk olduğu için genelde hep kayınvalidemlere giderdik artık sobamız olduğuna göre akşam yemeğine siz bize gelin dedim. Çok çeşitli yiyen bir aile değiliz bir çorba bir salata birde ana yemekle maaile afiyetle karnımızı doyuyor😄 Değişik bir tatlı yapayım çayın yanına dedim bu aralar instagrama çok takılıyorum orda bir arkadaşımız kurabiye paylaşmış tavşan şeklinde çok şekerdi bende hemen uygulamaya geçip yapayım dedim.

Çok yağlı malzemeli şeyleri sevmiyorum o yüzden hafif bir kurabiye olsun dedim birde bitmek bilmeyen kaysı reçelim vardı şeker yerine kaysı reçeli kullandım aklıma ne eserse göz kararı malzemelerle yaptım ama kurabiyenın tadı gayet iyi oldu.
Kedi kurabiyem

2 kaşık yoğurt, 2 yumurta, yarım bardak kadar, 1 bardak kadar kaysı marmelladı, yeteri kadar un, kabartma tozu, 1 bardağa yakın ayçiçek yağı, 100 gr kakdar tereyağı

Tereyağını eritip yumurta marmelat yoğurt sütü yağı iyice karıştırıyoruz sonra unuda azar azar ilave edip kbartma tozunuda ekliyoruz. Kıvama gelince yumuşak bir hamur yaptım.   Fırınımızı 180  derecede ısıtıyoruz. Küçük parçalar hazırlayıp uzunlamasına şekil veriyoruz makas yardımı ile kesemışj gibi tepesinine iki kulak yapıyoruz kurdan ile iki göz dilerseniz ağız ve kuyrukta yapabilirsiniz. Sıcak fırında yaklaşık 20-30 dk arası pişiyor. Afiyet olsun









7 yorum:

  1. ama bunlar gerçekten kediye benziyor:) ellerine sağlık:) çok güzel gözüküyor.

    YanıtlaSil
  2. Yok yahu bildiğimiz tavşan bunlar :)
    Kim kıyıp yer bunları ya :)
    Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık canım...
    çok güzel görünüyorlar :)
    arada sırada marifetlerini görmek güzel oluyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağol canım asıl hobim asında değişik sıra dışı yemekler yapmak ama çalışınca birde diyette olunca yapmıyorum görünce yemek gibi bir sorunum var anca pazarları yapabiliyorum artık

      Sil
  4. elıne sağlık cok sırınler

    YanıtlaSil

bir hesabınız olmasa da Anonim olarak fikirlerinizi paylaşabilirsiniz.

Yorumunuz için Teşekkür ederim.