9 Ocak 2013 Çarşamba

Tarçınlı Mayalı Kek ve Külah Tatlısı

Selamün Alyeküm Herkeze Sıcacık Hayırlı Günler 

Resimleri karıştırırken bu resme rastlayınca tarifini paylaşayım dedim. 

Sanırım haziran ayı idi dikiş kursundan arkadaşlarımla günümüz vardı. Bizim tavuklarımız olduğu için dolayısı ile taze yumurtamız oluyor bana kahvaltıya gelmişlerdi. Kahvaltı sonrası bahçede masa kurup çayımızın yanında bu keki ikram etmiştim. Dikiş kursuna giderken bazı günler yiyecek getiriyorduk bende değişik bir şeyler ararken bu kekle tanıştık arkadaşlarım çok beğenmişlerdi canım ablalarım nasıl özledim onları hepsi çok çok iyi insanlar çalışalı beri hiç görüşemedik. 

Tarifini Portakal Ağacı adlı siteden resmini beğenerek yapmıştım. Yapımı da kolay bir tarif tabi biraz zaman alıyor ama eğlenceli.
Tarçınlı Mayalı Kek 


Malzemeler
3 bardak un,1 yumurta,1/4 bardak sıvıyağ, 1 çay kaşığı kabartma tozu,1 yemek kaşığı kuru maya,bir fiske tuz,3 yemek kaşığı süt tozu (ben kulanmadım) ,1,5 bardak toz şeker,bir su bardağı ılık su,
ayrıca:,toz şeker ve tarçın

Hazırlanması
Malzemelerin hepsi karıştırılıp yoğrulur, Kabarana kadar yaklaşık bir saat bekletilir. Hamurdan fındık büyüklüğünde parçalar koparılıp, yuvarlanır ve önce toz şekere sonra tarçına bulanır. Borcam kalıbı yağlanır ve tarçınlı toplar kalıba ezmeden yerleştirilir dilerseniz aralarına ceviz veya fındık serpe bilirsiniz. Eğer güzel mayalanmışsa hamurunuz daha kalıba dizerken bile şişerler. Dizme işlemi bitikten sonra Tekrar yarım saat mayalandırılır ve 160C'de yarım saat pişirilir.Üzerine yoğunlaştırılmış, tatlandırılmış süt dökülür.

İlk yaptığımda evde şeker pancarı reçelimi desem şurubu mu desem bilemedim işte ondan vardı. Tadını bilenler bilir şekerli ve oldukça lezetlidir. Ben onu biraz sıcak su ile sulandırıp servis yapmadan yarım saat önce üstüne dökmüştüm. Arkadaşlarım onu daha çok beğendiler. Benimde sütle pek aram olmadığı için onu daha çok sevmiştim. Yoğunlaştırılmış sütü elde etmek biraz zor hazırında bulamadım. Bence herhangi bir reçelden üstüne şerbet gibi bir formul yaparsak daha güzel oluyor. Afiyet olsun :))))


Külah Tatlısını Cahide Sultan adlı bir siteden almıştım. Tarifi için tıklayın lütfen. inanılmaz zordu tadı güzeldi zaten tiplerini de tutturamadım Cahide ablamınızın yaptıkları harika görünüyor. Arkadaşlarım beğendi tadı kötü değildi ama ben tipini bir türlü tutturamadım.




2 yorum:

  1. afiyetler olsun...
    çok canım çekti :))
    ellerinize sağlık.........

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sanada yapar ikram ederim inşallah birgün :)

      Sil

bir hesabınız olmasa da Anonim olarak fikirlerinizi paylaşabilirsiniz.

Yorumunuz için Teşekkür ederim.