7 Ocak 2013 Pazartesi

Kayseri Yağlaması Şebit

Selamün Aleyküm güzel bir hafta sonun ardında geldik gene iş yerine  Dün eşimin sınavı vardı oda amcasına yakın bir semtte olunca kahvaltıya onlara gidelim dedik. Ya ama ne yazık ki makinem yanımda olmasına rağmen ben bu güzel haftasonunu resimlerini çekmedim :( şuan aklıma geldi bu kadar güzel vakit geçirdim çok üzüldüm. Eşim Kayserli amcasının hanımda Kayserli çokta tatlı bir insan sağ olsun kızı da kendisinde çok misafirperverler sabah kahvaltımızı yaptıktan sonra eşim tekrar sınava giti. Meryem Yengem de girişti yağlama yapmaya gerek yok zahmet etme desekte hazırlıklar çoktan başladı. Yapımı okadar kolay ki çokta lezzetli bayıldım. Bir kerede hep beraber kayınvalidemin evinde yemiştik.


KAYSERİ YAĞLAMASI ( ŞEBİT)


HAMUR İÇİN:
Yeteri kadar un
1 çorba kaşığı maya
1 tatlı kaşığı tuz
Yeterince ılık su

Yengem önce hamurunu hazırladı gördüğüm kadar ile oldukça yumuşak bir hamurdu civik değil ama oldukça yumuşak yaptı. Yoğurup dinlenmeye bıraktı. Bizde bu arada kıymasını hazırladık.Soğanı ince ince doğradık kıyma ve sarımsakla kavurduk. Salçasını ve baharatlarını da ilave edip 2 bardak hata 3 bardak kadar sıcak su ile pişmeye bıraktık.Yanında yemek için sarmısaklı yoğurdumuzuda hazırladık.


SOS İÇİN:
250 gr kıyma
4 büyük soğan

1 baş sarımsak
1 yemek kaşığı domates salçası
1 tatlı kaşığı biber salçası

2 bardak kadar sıcak su
Baharatlar






1 saat sonra yengem küçük küçük bezeler hazırladı. Orta boy lahmacun hamuru kadar açtı. Teflon tavanızı hazırladık ve ben pişirdim kızı da pişirdiğimiz bezelere tek tek harcı eşit şekilde bol sulu sürdü ve üst üste hep aynı işlemi yaptık. Bu şekilde pişirip hazırladıktan sonra eşit şekilde dörde kestik. Hemen sıcak sıcak iken soframızı kurduk küçük kaselere yoğurtları bölüşürdük İsteyen yoğurdunu üstüne döktü isteyen sade yedi. Gerçekten yapımı çok kolay ve harika bir tadı var yemeye dolamadık. Yengem sağ olsun zahmet eti hazırladı Allah razı olsun resim çekemedim ya nasıl aklıma gelmedi bilmem o yüzden size internetten bulduğum resimleri paylaşmak istiyorum. Resimler alıntıdır.













3 yorum:

  1. çok sevdiğim lezzetlerden birisidr
    ellerinize ve güzel yüreğinize sağlık
    bana da beklerim..sevgilerle ahlam

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razı olsun sağolun davette edersinizde gelmemmi :)

      Sil
  2. Zayıflayınca yiyeceklerim arasında yerini aldı inşallah :)

    YanıtlaSil

bir hesabınız olmasa da Anonim olarak fikirlerinizi paylaşabilirsiniz.

Yorumunuz için Teşekkür ederim.