8 Ocak 2013 Salı

Elmalı Kek


Selamün Aleyküm dün akşam bloglara bakarken kışları genelde yaptığım Elmalı kek geldi aklıma. Eve giderken malzemelerimi alıp eve gider gitmez mutfağa girdim. Yapımı çok kolay ve bence hafif bir tatlı seçeneği. Bir şeyi yaparım mesela bu kek bunu bir kaç hafta yaparım sonra unuturum başka bir şeyler dadanırım sonra onuda unuturum birden aklıma gelir unutuklarım garip bir huyum var :)

Elmalı Kek

3 yumurta, 2 bardak şeker, 2 bardak kadar süt, 1 bardak sıvı yağ, 2 kaşık kadarda tereyağı (ben koymayı unutum) ve tarçını güzelce çırpıp bir kenarda bekletiyoruz. 6-5 elmanın kabuklarını soyup yarım ay şeklince ince ince hazırlıyoruz. Bir kapta tarçın ve biraz şekerle onları harmanlıyoruz. Daha sonra hazırladığımız karışıma aldığı kadar un ve bir paket kabartma tozunu ekliyoruz. Annem'min öğrettiği ve her kek yapışımda aklıma gelen kıvam ayarlama şekli çırptığımız kaşıktan yavaş yavaş   akıyorsa olmuştur hızlı akıyorsa biraz daha un katı katı ağır akıyorsa biraz daha süt :)))) Karışımımız hazır olunca tepsiyi yağlayıp bolca unluyoruz ki kek kolayca çıksın. Karışımı döküp üstüne elmaları diziyoruz. Karışım çok kalın olmuyor inceden biraz kalın (nasıl bir tabir ise bu) oluyor. İstersek karışımdan biraz bırakıyoruz şöyle yarım bardak kadar bu karışıma birazcık daha tarçın  ilave edilebilir elmaları dizdikten sonra kalan karışımı üstüne serpiştiriyoruz bazen yapıyorum bazen yapmıyorum bu sefer yapmadım. Önceden ısıttığımız 160 derecelik fırında pişmeye bırakıyoruz. Afiyet olsun :)))

3 yorum:

  1. çokk leziz görünüyor. Eminim ki tadı da görüntüsü kadar mükemmeldir. Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razı olsun canım :))) teşekür ederim yorumun için :))

      Sil
  2. Hımmmmmmm tarçınlı elmalı kek nefis olur bende bayılırım. Ellerin dert görmesin

    YanıtlaSil

bir hesabınız olmasa da Anonim olarak fikirlerinizi paylaşabilirsiniz.

Yorumunuz için Teşekkür ederim.