11 Ocak 2013 Cuma

 Cuma Gülleri  29 Safer 1434

Selamün Aleyküm Hayırlı Cumalar Rabbim sizlerin hakkınızda hayırlı olan cümle dualarınızı kabul eylesin.



Enes İbni Malik (Radıyallahu anh)dan rivayet edildiğine göre, Rasülullah (Sallallahu aleyhi ve sellem) şöyle buyurdu: “Her kim Cuma günü ve gecesi, bana yüz kere salat okursa, Allahu Teala onun ahiret isteklerinden yetmiş, dünya hacetlerinden de, otuz olmak üzere yüz arzusunu yerine getirir ve size hediyeler geldiği gibi, o salatları da bana arz edecek bir meleği Allahu Teala bu hususta görevlendirir. Şüphesiz benim ölümümden sonraki bilmem, sağken bilmem gibidir.”(Deylemi, ithaf: 3 /241) 

İmam-ı Sehâvî, “el-Kavlu’l-bedî’ fi’s-salât ale’l-Habîbi’ş-Şefî” adlı eserinde değişik tariklerden pek çok hadis rivayet etmiştir ki bunların hepsi Cuma günü salavat getirmenin önem ve faziletini anlatmaktadır. Mesela, Evs b. Evs (ra)’dan rivayet edildiğine göre Efendimiz şöyle buyurmuştur:

“Günlerinizin en değerlisi Cuma günüdür. O günde Adem yaratılmış ve o günde ruhu kabzedilmiştir. Sûra üfürme o gündür, kıyamet o gündür. O günde bana çokça salavat getirin. Zira sizin salavatınız bana arzolunur.” Ashap Efendilerimiz buyurdular ki: Ya Resulallah! Sen çürümüş olacaksın, bizim salavatımız sana nasıl arzolunur? Buyurdu ki: “Allah peygamberlerin cesetlerini yemeyi toprağa haram kılmıştır”

Aişe (ra)’dan rivayet edildiğine göre:

“Kim Cuma günü bana salavat getirirse, kıyamet gününde ona şefaatim hak olur”


(Alıntırdır)






2 yorum:

  1. Hayırlı cumalar arkadaşIM...

    Rabbim bu mübarek günde hayırları nasip etsin...
    Amin.
    Ziyaretiniz için teşekkür ederim.
    Ben rizeliyim siz nerelisiniz yorumunuzda hemşerim demişsiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ecmain Allah razı olsun. Ben rize fındıklılıyım :) siz nerdensiniz

      Sil

bir hesabınız olmasa da Anonim olarak fikirlerinizi paylaşabilirsiniz.

Yorumunuz için Teşekkür ederim.