17 Aralık 2012 Pazartesi

99.Gün Pazar Kahvaltı Keyfi ve Tabiki Gezmeler Gezmeler:)



Her cumartesi yarın öğlene kadar uyucam desemde hep 08:00'de uyanıyorum. Uyku ile pek aram yok özelikle sabah uykusunu pek sevmem. Akşam dondurucudan çıkardığım taze fasulyem, yufkam ve közlenmiş kırmızı biberim vardı.Hemencik markete eksiklerimi almaya gitim gelince hemen böreğim
 yapmaya koyuldum. 2 yumurta 3 bardak kadar süt biraz yağı birazda tuzu iyice çırpıyoruz. Tezgahımızı temizleyip bir yufkamızı seriyoruz sütlü karışımı bolca yediriyor ikinci yufkayıda serip aynen sigara böreği yapar gibi sarıyoruz. Artan süt karışımınıda üstüne döküp fırına veriyoruz. Fırında peynirili sigara böreği hazır:) Kayınvalidemin yazın hazırladığı melemenlik domatesten bir kavanoz aldım. Bir soğanı kavurduktan sonra közlenmiş biberleri doğrayıp ekledim üstünede domates sosunu ekledim. Biraz sarmısak birazda maydanoz. Eşim taze fasulyeyi soğuk sevdiği için onuda hazırladım. Artan melemenlik domatesleri fasulye ye ekledim mis gibi organik oldu:). Bahçeye çıkıp roka ve tereleride topladım. Onlarıda hazır edince soframı kurdum. Yazın memleketim gidince Annemin evinden bu yeşil antika işi takımları çaldım:) Senede 2 sefer gitcekler ne yapcaklar bu canım takımları:) 




Akşam Yemeği





Eşim de bende çalıştığımız için özellikle eşim sebze yemeğine hasret kalıyor o yüzden akşam yemeğimiz bizim için etli sütlü ağır yemeklerden çok daha makbul. Sabah pişirdiğim fasulyemiz soslu kırmızı biberimiz böreğimiz ve kayınvaldemin turşusu birde benim pratik olarak yaptığım kırmızı pancar turşum bunun tarifinide ayrıyeten yazıcam biara:)



Yemeğimizi yiyince azcık gezelim dedik. Viaport, Pendorya, Neomarin ve birde Marinturk Istanbul Cityport adıyla hizmete başlayan Pendik'deki Marina hiç gitmemiştik bir bakalım ne varmış dedik. Bir blogcu arkadaşımız  Gezer Yazar  marinada bahsetmiş resimde ona aittir. Böylece yeşillik tazelik dolu haftasonumuzu bitirdik :)













5 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. daha güzelleri senin olsun inşallah canım teşekür ederim

      Sil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  3. Harika bir sofra,sevdigim her sey var.Sizlere afiyetler olsun.:)

    YanıtlaSil

bir hesabınız olmasa da Anonim olarak fikirlerinizi paylaşabilirsiniz.

Yorumunuz için Teşekkür ederim.