23 Temmuz 2012 Pazartesi

Sorbet

Günaydın inşallah Ramazanla aranız iyidir:) Benim maşallah çok güzel gidiyor detokstan sonra hiç zorlanmıyorum. Diyetisyenim Sorbet adında bir dondurma çeşiti önerdi. Fakat ben bizim burda hiç biyerde bulamadım. Ancak diyet dondurma bulabildim. Sonra tariflerine baktım. Çokta dişe dokunur bir tarif bulamadım.Dün Bizim evdeki şeftali ağaçından topladığım şeftalilerle yapmaya karar verdim. İnterneteki bu tariften yola çıkarak yapmaya çalıştım.
ÇİLEKLİ SORBET
Tarif Joyofbaking'ten alınmıştır
(2/3 cup /160 ml) su (bu bir su bardağından biraz az oluyor)
2/3 su bardağı (2/3 cup /135 grams) şeker (buda aynı şekilde)
5 su bardağı (5 cup/1 kg) çilek
2 çorba kaşığı /tablespoon limon suyu

Şeftali'li Gülihan:) Sorbeti
2 kilo şeftali
1.5 su bardağı su
1.5 su bardağı şeker
4 kaşık limon suyu
taze nane





Resimdeki ölçü olarak kulandığım bardak. Önce Su ve Şekerı aynı şerbet yapar gibi kaynatıyor ve soğuması için dinlendiriyoruz.
















Şeker kaynarken şeftalıleri temizleyip (ben kapuklarını soymadım) doğrayıp daha sonra yaze nane ile mikserden gecirip onlarıda 1 saat buzdolabında soğuması için dinlendiririz.







1 saat sonrasında şerbetle ve limonla iyice karıştırıdığımız karışımımızı buzluğa koyar her yarım saate bir blendırdan geçiriz. Bu işlemi 4-5 kere tekrarlarız. En sonda artık donması için bırakır. Afiyetle yeriz:)




Ben tadını beğendim. Şeftaliyi severim hemde bahçedeki şeftaliler değerlendirmiş oldum. Diyet yapanlar için idal çünkü dondurmada fazlası ile kalori var. Yapımı çok basit hiç bir zorluğu yok. Hata içecek olarak bile kulanılabilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

bir hesabınız olmasa da Anonim olarak fikirlerinizi paylaşabilirsiniz.

Yorumunuz için Teşekkür ederim.