24 Temmuz 2012 Salı

Pizza

Dün sibelin Kahvesi adlı blogtan aldım okadar güzeldiki 3 senelik evliliğimde tutturduğum ilk pizza tarifi arkadaşa tarifi için çok teşekür ederim.
Orijinal tarifi bu adresten alabilirsiniz tıklayın

Ben eşim için tek kişilik yaptım.
2 su bardağı un
Su bardağının yarısının yarısı kadar irmik
1 tatlı kaşığı kuru maya
100 ml su 1çay kaşığı şeker
2 kaşık zeytin yağı
Tuz

Önce kuru mayalı şeker ve biraz ılık su ile özleştırıyoruz. Geri kalan bütün malzemeyi kaba alıyoruz. Mayalı da ekleyip yoğuruyoruz yumuşak bir hamur elde ediyoruz en az iki saat mayalanması için bekletiyoruz. Daha sonra hamuru eşit iki parçaya ayırıyoruz. Resimdeki gibi iki tane çıkıyor. Hamuru yağlı kağit üstünde incecik açıyoruz. İstediğimiz malzemeleri üstüne ekledikten sonra 220 derecelik fırında pişiriyoruz.

Aynı işlemi kepekli unla yapıcaktım ama unu bulamadım buseferlik. Fakat aynı işlemi kepekli unla yaparsa hamur incelik olduğu için üstünede makul yenebilcek seylerden koyarsak diyet içinde uygun olur.

1 yorum:

  1. Pizza nefis görünüyor. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...

    YanıtlaSil

bir hesabınız olmasa da Anonim olarak fikirlerinizi paylaşabilirsiniz.

Yorumunuz için Teşekkür ederim.